پشتیبانی از جشنواره «تئاتر آیات» در خراسان شمالی
کد خبر: 3948070
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱

پشتیبانی از جشنواره «تئاتر آیات» در خراسان شمالی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی با بیان این که زیربنای فرهنگی استان طی امسال و سال آینده بیش از دو برابر می‌شود، پشتیبانی این سازمان را از جشنواره ملی آیات اعلام کرد.

پشتیبان جشنواره تئاتر آیات در خراسان شمالی هستیمبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، حسن پارسی‌پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، گفت: قانوناً ما در استان نمی‌توانیم از جشنواره‌های ملی به شکل مستقیم حمایت کنیم و تکلیفی در این زمینه نداریم ولی به طور کلی در جشنواره‌های مختلف ملی در استان به شکل غیر مستقیم هر کمکی که لازم باشد در کنار نهادها هستیم و از این جشنواره نیز پشتیبانی می‌کنیم.

وی با بیان این که جایگاه فرهنگ در رشد و تعالی جامعه بر هیچکس پوشیده نیست، افزود: برای این که تحکیم هویت ملی داشته باشیم و به یک انسجام اجتماعی برسیم تأمین زیرساخت‌ها ضروری است.

پارسی‌پور با اشاره به این که دولت باید بخش خصوصی را تقویت کند و بخش خصوصی هم به مباحث فرهنگی ورود داشته باشه، تصریح کرد: علاوه بر تأمین زیرساخت‌ها توسط دولت باید نهادهای محلی هم تقویت شوند تا این گونه بسترهای فرهنگی ارتقا پیدا کند.

وی با بیان این که بناهایی که کاربری فرهنگی دارند، در اولویت این سازمان قرار دارند، اظهارکرد: هم اکنون 11 مجتمع فرهنگی و هنری با زیربنای 15 هزار و 500 مترمربع و پنج مجتمع ناتمام با 24 هزار مترمربع در استان داریم که با تکمیل این مجتمع‌ها زیربنای فرهنگی استان حدود 2.5 برابر می‌شود.

گفتنی است، جشنواره سراسری تئاتر آیات از اول تا سوم بهمن به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی کشور به میزبانی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

در این جشنواره قرار است هشت اثر نمایشی با یکدیگر به رقابت بپردازند و آثار برگزیده از طریق فضای مجازی و با قرار گرفتن روی سایت‌های معتبر و مرجع در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha