اجازه بازگشت تروریسم به عراق را نمی‌دهیم
کد خبر: 3953609
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
عمار الحکیم:

اجازه بازگشت تروریسم به عراق را نمی‌دهیم

رهبر جریان حکمت ملی عراق تصریح کرد: بعد از شکست دادن و بیرون انداختن تروریسم از در، اجازه نخواهیم داد بار دیگر از پنجره به خانه‌مان بازگردد.

اجازه بازگشت تروریسم به عراق را نمی‌دهیم

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری نینا عراق، عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنان خود در میدان «خلانی» بغداد امروز، 24 بهمن به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله «سیدمحمد باقر حکیم» که به «روز شهید عراقی» نامگذاری شده است، گفت: امروز در روز شهید، یاد همه کسانی را که برای عراق جانفشانی کردند، به ویژه فرماندهان پیروزی شهیدان المهندس و سلیمانی را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه امکان ندارد که بعد از شکست دادن تروریسم و بیرون انداختن آن از در، اجازه دهیم که از پنجره به خانه‌مان بازگردد، تصریح کرد: برای این هدف باید همواره در حالت آماده‌باش و هشیاری و عملیات پیش‌دستانه باشیم.

حکیم با تأکید بر اینکه حفظ حاکمیت ارضی از اصول حکومت‌داری است، گفت: سهل انگاری در این مقوله پذیرفتنی نیست و دولت باید امنیت را تضمین کرده و مصوبه پارلمان درباره جدول زمانی اخراج بیگانگان از کشور را دنبال کند.

وی بار دیگر بر ضرورت گفت‌وگوی فراگیر و جدی همه کشورهای منطقه پشت یک میز تأکید و تصریح کرد: اشتراکات تاریخی، جغرافیایی، دینی و فرهنگی ما بسیار بزرگ‌تر از اختلافات سیاسی و بحران‌های مقطعی است.

عمار الحکیم با اشاره به اینکه فشار اقتصادی و تهدید امنیتی راه حل مسائل نیست، راهکار برون‌رفت از بحران را گفت‌وگو و مذاکره دانست و گفت: ما به این مسئله ایمان و به عراقی باثبات و امن در دل منطقه‌ای باثبات و امن امید داریم.

رئیس جریان حکمت ملی عراق گفت: از دولت جدید آمریکا انتظار داریم که دیدگاه‌ها و طرح‌هایش در قبال مسائل منطقه متفاوت باشد. بازگشت فوری به توافق هسته‌ای و رفع فوری تحریم‌ها از ملت مظلوم ایران از نقاط آغازین ضروری برای بازگرداندن امنیت و ثبات منطقه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha