بیانیه هیئت داوران جشنواره انتخاب کتاب سال در اردبیل
کد خبر: 3954130
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

بیانیه هیئت داوران جشنواره انتخاب کتاب سال در اردبیل

هیئت داوران سومین دوره جشنواره کتاب سال پس از بررسی آثار ارسالی، بیانیه این دوره را اعلام کردند.

بیانیه هیات داوران جشنواره انتخاب کتاب سال در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، هیئت داوران انتخاب کتاب دوسالانه استان اردبیل، پس از مطالعه و بررسی بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب رسیده به دبیرخانه انتخاب کتاب سال در رشته‌های مختلف، کتاب‌های برتر و قابل تقدیر را انتخاب و حاصل نقد‌ها و نظرات خود را به شرح زیر اعلام کردند:

۱- هیئت داوران انتخاب کتاب سال، خرسندی و مسرت خود از ارتقای کتاب‌های تألیفی در سطح استان را اعلام میدارد.

۲- با توجه به زوایا و ابعاد فرهنگی، تاریخی و اجتماعی استان و ضرورت بازسازی و بازنمایی گنجینه‌های طلایی حوزه دانش و صیانت از میراث ماندگار بشری، توجه به تولید کتاب در ساحت‌های مختلف فرهنگی، تاریخی و اجتماعی استان، احساس می‌شود.

۳- دگردیسی‌های عمیق اجتماعی و سیر شتابان دانش بشری، ایجاب می‌نماید که همگام با رشد دامنه دانش و تکنولوژی، به چگونگی کاربست ساحت دانش با نیاز‌های روز، توجه بایسته‌ای از طرف نویسندگان، پژوهشگران و اهالی دانش صورت بگیرد.

۴- با وجود تنوع کتاب‌ها و تغییرات مناسب در ظاهر و طراحی جلد و شکل کتاب ها، جای خالی سرویراستاری مجرب و متن شناس به عنوان همراه و راهنمای نویسنده، بخصوص در کنار نویسندگان جوان، می‌تواند به بهبود و ارتقاء متن کمک شایانی کند. از سوی دیگر، ویراستار علمی، به ویژه در بخش کتاب‌های غیرداستانی ضرورتی انکارناپذیر است.

۵- ضمن ابراز امتنان از ناشران و اهالی صنعت چاپ در همراهی با نویسندگان با وجود چالش‌های مختلف حرفه ای، انتظار میرود در ارتقای روزافزون کیفیت کتاب‌های تولیدی، تلاش مداومی صورت گیرد.

۶- مراکز آموزشی و پژوهشی استان، در حوزه کتاب، تلاش‌های درخوری داشته اند، مراکز آموزش عالی استان و مراکز پژوهشی، چون جهاد دانشگاهی و مؤسسات و نهاد‌های دیگری، چون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شهرداری در حوزه تألیف، تصنیف و ترجمه در این راستا اقدامات شایانی داشته اند که ضمن ابراز سپاسگزاری از این مجموعه، انتظار میرود هماهنگی‌های بیشتری در پاسخ به نیاز‌های استان صورت گیرد.

۷- اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل دست‌یاری خود را به سمت نویسندگان، دلسوزان و اهالی تفکر و پژوهش، دراز می‌کند و امیدوار است در سال‌های آینده شاهد درخشش بیشتر استان در این حوزه بسیار مهم باشیم.

انتهای پیام
captcha