احیای امر به معروف و نهی از منکر به همت مردم انجام می‌شود
کد خبر: 3957468
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷

احیای امر به معروف و نهی از منکر به همت مردم انجام می‌شود

قائم‌مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر بدون همکاری مردم امکان اجرا ندارد و باید مشارکت مردم در این مهم افزایش پیدا کند.

احیای امر به معروف و نهی از منکر به همت مردم انجام می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام روح‌الله میرزایی، قائم‌مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ۱۳ اسفند‌ماه، در آیین معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی که در دفتر نماینده ولی فقیه امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه خراسان شمالی استانی تأثیر‌گذار در مسائل فرهنگی و اجتماعی است، افزود: احیای امر به معروف و نهی از منکر زمانی به نتیجه مطلوب می‌رسد که آحاد جامعه امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه خود بدانند.

وی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها وظیفه ستاد نیست، اظهار کرد: اگر مردم این فکر را داشته باشند که در این امر تنها ستاد مرکزی باید امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهد، به طور قطع ظلم بزرگی در حق اسلام انجام داده‌ایم.

میرزایی با یادآوری حضور تمام مردم در دفاع مقدس، تصریح کرد: زمانی دفاع مقدس تبدیل به یک الگو شد که تمام مردم پای کار آمدند و دفاع از سرزمین را وظیفه خود دانستند در امر به معروف و نهی از منکر نیز باید این احساس وظیفه در مردم شکل بگیرد. قائم‌مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تأکید بر اینکه یکی از ایرادات مهم در موفق نبودن امر به معروف و نهی از منکر این است که نقش اجرایی را به عهده داشتیم، ادامه داد: زندانی کردن امر به معروف و نهی از منکر در یک موضوع و اینکه ستاد نقش اجرایی امر به معروف و نهی از منکر را داشته باشد، از مهمترین ایراداتی است که تاکنون انجام شده و باید این روش اصلاح شود.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان نظام تمام امکانات خود را برای مقابله با امر به معروف و نهی از منکر به کار گرفته است، اظهار کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر خوب تبیین نشود، به طور قطع دشمنان انقلاب اسلامی به نتایج مطلوب خود می‌رسند و تمام تجهیزات و امکانات رسانه‌ای خود را در جهت مقابله با امر به معروف و نهی از منکر را به کار می‌گیرند.

میرزایی با تأکید بر اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده ۳۲ درصد مردم از اجرای امر به معروف و نهی از منکر هراس دارند، گفت: باید از آمران امر به معروف و نهی از منکر حمایت شود تا هیچگونه ترسی برای امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشند.

قائم‌مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر  با بیان اینکه حمایت از آمران امر به معروف و نهی از منکر به طور جد در حال اجرا است، افزود: تاکنون ۴۰۰ مورد حمایت از آمران امر به معروف و نهی از منکر انجام شده است و باید این اطمینان خاطر برای آمران امر به معروف و نهی از منکر افزایش پیدا کند.

میرزایی با تأکید بر اینکه برای مبارزه با فساد باید گلوگاه‌های فساد شناسایی شود، تصریح کرد: اگر کسی قصد دارد امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد، باید از انجام کار سیاسی، نشر اکاذیب و... جلوگیری کند و با تمام اطلاعات و سند و مدرک به مقابله با منکر بپردازد.

وی در پایان تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر را تنها به مسئله حجاب محدود نکنیم و این مهم باید در تمام مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... غیره اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha