مشارکت ۲۷۰ میلیون تومانی مردم خراسان شمالی در طرح «آجر به آجر»
کد خبر: 3963429
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷

مشارکت ۲۷۰ میلیون تومانی مردم خراسان شمالی در طرح «آجر به آجر»

مديرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی از مشارکت ۲۷۰ میلیون تومانی مردم استان در طرح ملی «آجر به آجر» خبر داد.

مشارکت ۲۷۰ میلیون تومانی مردم خراسان شمالی در طرح «آجر به آجر»امین فلاح کوشکی، مديرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با تأکید بر اینکه از ابتدای سال ۹۹، طرح«آجر به آجر» در استان آغاز شده است، اظهار کرد: دو پویش «محرم» و «من مادرم بچه‌های ایران فرزند من» در راستای طرح «آجر به آجر» اجرا شد که در پویش «من مادرم بچه‌های ایران فرزند من» شش هزار نفر از این پویش استقبال کردند و تاکنون ۱۵۰ میلیون تومان جمع آوری شده است که کلنگ‌زنی پروژه نیز آغاز شد و این پروژه به صورت آجر به آجر در روستای بام شهرستان اسفراین عملیاتی شده و مردم روستا نیز تعهد کردن که این مشارکت را به ۸۰۰ میلیون تومان برسانند تا بتوانیم خوابگاه دانش آموزی مناسبی را در این منطقه محروم به بهره‌برداری برسانیم.

وی در خصوص مشارکت مردم استان در پویش«محرم»، بیان کرد: در این پویش نیز پنج هزار و ۸۰۰ نفر مشارکت کردند که مجموع مشارکت در این پویش نیز ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است که مقرر شد پروژه یک کلاسه در شهرستان شیروان تکمیل شود.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی با اشاره به اینکه دو بسته تحولی در سال ۹۹ از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور ابلاغ شد، اضافه کرد: یک بسته تحولی طرح«آجر به آجر» بود و بسته دوم نیز بسته تحولی«مکان‌یابی» است که در این طرح به دنبال ایجاد عدالت آموزشی، دیده شدن تحولات جمعیتی و... هستیم.

فلاح با اشاره به اینکه تاکنون مکان‌یابی شهرستان فاروج به اتمام رسیده است، اظهار کرد: ۲۸ معیار مؤثر و ۶۵ محدودیت در این طرح وجود دارد که بر اساس مطالعات استانی باید داده‌ها در سامانه‌ای بارگذاری شود که امیدواریم بارگذاری داده‌های استان تا پایان خرداد ماه به اتمام برسد.

وی در خصوص اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس خراسان شمالی بیان کرد: در سال ۹۷ اعتبار اداره کل نوسازی مدارس استان ۴۶ میلیار تومان، سال ۹۸، ۸۳ میلیارد تومان و سال ۹۹، ۱۳۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار وجود داشت و امیدواریم که این اعتبارات را بتوانیم در سال مالی ۱۴۰۰ افزایش دهیم.

 

انتهای پیام
captcha