محرومیت‌زدایی اولویت اول مسئولان باشد
کد خبر: 3972078
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳

محرومیت‌زدایی اولویت اول مسئولان باشد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی بایستی اولویت اول مسئولان باشد، افزود: مقاوم‌سازی ۶۰ هزار واحد مسکونی که ۶۱ درصد واحد‌های مسکونی را شامل می‌شود در دستور کار قرار گرفته است.

محرومیت‌زدایی اولویت اول مسئولان باشدبه گزارش ایکنا از اردبیل، فرهاد سبحانی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل، ۲۷ اردیبهشت‌ماه، در دیدار با دبیر نهاد پیشرفت شهرستان گرمی، اظهار کرد: مسئله مقاوم‌سازی مساکن روستایی و نیز مناطق کم‌برخوردار استان جزو اولویت‌های اساسی است که به همین منظور مقاوم‌سازی ۶۰ هزار واحد مسکونی که ۶۱ درصد واحد‌های مسکونی را شامل می‌شود در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که باید محرومیت‌زدایی اولویت اول مسئولان باشد، بیان کرد: اقدامات لازم در سال گذشته برای مقاوم‌سازی چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی انجام یافته و متقاضیان به بانک معرفی شده‌اند و آغاز عملیات احداث برای سه هزار و ۵۰۰ واحد مبنای کار قرار گرفته است و به همین منظور اجرای پروژه‌های طرح اقدام مسکن ملی با روند و پیشرفت خوبی در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: با همکاری مسئولان و دستگاه‌های مربوطه تسریع‌بخشی در اجرای پروژه‌ها اولویت اساسی است و در این زمینه اقدامات لازم برای احداث یک هزار و ۵۲۰ واحد مسکونی آغاز شده است و انتظار می‌رود تمهیدات لازم در این زمینه محقق شود.

سبحانی ادامه داد: اجرای طرح هادی برای یک هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تهیه شده و در این زمینه بازنگری اجرای طرح هادی ۲۱۲ روستا بازنگری شده و برای ۶۲ روستا نیز در دست بازنگری است که به همین منظور امیدواریم امسال بتوانیم طرح‌های ابنیه، زیرسازی و آسفالت‌ریزی را در روستا‌های استان وارد فاز عملیاتی و اجرایی کنیم.
تسهیلات بلاعوض به نیازمندان و محرومان ارائه می‌شود.

علی قیطانی، دبیر نهاد پیشرفت شهرستان گرمی نیز در ادامه تصریح کرد: در حال ساخت ۳۶۲ واحد مسکن محرومان در استان هستیم که در این زمینه برخی از دستگاه‌های اجرایی استان همکاری‌های همه‌جانبه دارند و امیدواریم براساس تفاهم‌نامه‌ای که بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بنیاد مسکن منعقد کرده‌اند بتوانیم در شهرستان‌های محروم استان مساکن مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی بیان کرد: خانه‌دار کردن محرومان و نیازمندان و ارائه تسهیلات کم‌بهره و بدون بهره به افراد نیازمند و واجد شرایط جزو اولویت‌های اساسی است که به همین منظور ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض توسط کمیته امداد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار متقاضیان مشمول قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha