«جنایت و مکافات»؛ کتاب منتخب دومین مسابقه کتابخوانی هشت بهشت
کد خبر: 3973506
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵

«جنایت و مکافات»؛ کتاب منتخب دومین مسابقه کتابخوانی هشت بهشت

معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی تهران رمان مشهور «جنایت و مکافات»، اثر فئودور داستایوفسکی نویسنده پر آوازه روسی را برای مطالعه دانشجویان علاقه‌مند کتابخوانی در نظر گرفته است.

به گزارش ایکنا، به نقل از معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی تهران، این کتاب، داستان دانشجویی به نام راسکولْنیکُف را روایت می‌کند که به خاطر اصول، مرتکب قتل می‌شود. بنا بر انگیزه‌های پیچیده‌ای که حتی خود او از تحلیلشان عاجز است، زن رباخواری را همراه با خواهرش که غیرمنتظره به هنگام وقوع قتل در صحنه حاضر می‌شود، می‌کُشد و پس از قتل، خود را ناتوان از خرج کردن پول و جواهراتی که برداشته می‌بیند و آن‌ها را پنهان می‌کند.

بعد از چند روز بیماری و بستری شدن در خانه راسکولنیکف، هرکس را که می‌بیند، می‌پندارد به او مظنون است و با این افکار، کارش به جنون می‌رسد.
 
این اثر داستایوفسکی در واقع داستان تحول تدریجی و تولد دوباره یک انسان است. مضمون و درون‌مایهٔ کتاب تحلیل انگیزه‌های قتل و تأثیر قتل بر قاتل است که داستایوفسکی مسئله رابطه میان خویشتن و جهان پیرامون و فرد و جامعه را در آن گنجانده است.
 
آزمون این مسابقه روز جمعه ۴ تیرماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار می‌شود. دانشجویان و علاقه‌مندان کتابخوانی برای ثبت‌نام و شرکت در این مجموعه مسابقات می‌توانند به پایگاه اینترنتی bookrc.ir مراجعه کنند.
 
یادآور می‌شود، نسخه الکترونیکی کتاب جنایت و مکافات ترجمه «اصغر رستگار» در اپلیکیشن طاقچه موجود است.
انتهای پیام
captcha