اختصاص کمک ۳۰ میلیون دلاری به منظور تقویت اقتصاد دیجیتال فلسطین
کد خبر: 3974388
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
بانک جهانی:

اختصاص کمک ۳۰ میلیون دلاری به منظور تقویت اقتصاد دیجیتال فلسطین

بانک جهانی امروز شنبه اعلام کرد که به منظور تقویت اقتصاد دیجیتال در فلسطین، کمکی به مبلغ 30 میلیون دلار اختصاص داده است. این مبلغ به منظور تقویت زیرساخت‌های ارتباطاتی و فناوری اطلاعات و همچنین تقویت بودجه عمومی به منظور مقابله با کرونا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین بانک جهانی بر مشارکت خود در تأمین نیازهای غزه تأکید کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطین، بانک جهانی امروز شنبه با اعطای کمک 30 میلیون دلاری برای پیشرفت اقتصاد دیجیتال در فلسطین موافقت کرد. در اطلاعیه‌ای که امروز شنبه انتشار یافت، بانک جهانی تصریح کرده است که این کمک به منظور تقویت اصلاحات در حوزه‌های جدید و ایجاد زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال اختصاص یافته است و در راستای تصویب قوانین جدید برای فناوری اطلاعات و ارتباطات و فعال‌سازی شرکت‌های پرداخت الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین اشاره شده است که این اصلاحات علی‌رغم محدودیت‌های وضع شده در زمینه تردد اشخاص و حمل کالاهای به دلیل شیوع کرونا، ارتباط میان سرزمین‌های فلسطینی و دیگر نقاط جهان را تسهیل خواهد کرد و بخشی از آن نیز به منظور تقویت اقدامات اتخاذ شده به منظور مقابله با کرونا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. پس از برطرف شدن بحران کرونا نیز این کمک در خدمت بهبود خدمات دولتی و افزایش شفافیت در بخش عمومی اقتصاد به کار خواهد رفت.

کانتان شانکرا، مدیر و نماینده مقیم بانک جهانی در کرانه باختری و نوار غزه تصریح کرد که «کمک اختصاص‌یافته به برنامه‌های توسعه به‌مثابه انجام حمایت مالی ارزشمندی است که اوضاع مالی عمومی را که در معرض چالش‌های متعدد است، بهبود خواهد بخشید؛ به‌ویژه آنکه در درگیری‌های اخیر در نوار غزه نیز این وضعیت لطمه فراوانی دید.»

شانکار تأکید کرد که بانک جهانی به همراه سازمان ملل و اتحادیه اروپا در انجام اقدامات سریع به منظور تأمین مایحتاج اساسی در نوار غزه اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha