استاندار خراسان شمالی از روند برگزاری آزمون سراسری بازدید کرد
کد خبر: 3981497
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

استاندار خراسان شمالی از روند برگزاری آزمون سراسری بازدید کرد

استاندارخراسان شمالی روز جمعه از حوزه برگزاری آزمون سراسری دانش آموزان بجنوردی که در دانشگاه دولتی این شهر در حال برگزاری است، بازدید کرد. جمعیت دارد که ۴۴ درصد در روستاها سکونت دارند.

استاندار خراسان شمالی از روند برگزاری آزمون سراسری بازدید کرد

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در بازدید از یکی از حوزه های آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ که ویژه دانش آموزان دختر و پسر رشته علوم تجربی است، از نزدیک در جریان وضعیت کمی و کیفی برگزاری این آزمون قرار گرفت.
در سومین روز از برگزاری آزمون سراسری ،امروز جمعه یازدهم تیرماه مختص گروه آزمایشی علوم تجربی بود که در استان خراسان شمالی ۶ هزار و ۳۱۲ دانش آموز این رشته تخصصی با هم به رقابت می پردازند.

براساس این گزارش یکی از جلوه های ویژه در آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی در خراسان شمالی رقابت جوانترین کنکوری ۱۴۰۰ "سارا جمشیدی" در بین دانش آموزان بجنوردی است که توانست با مجوز وزارت آموز و پرورش چهار دوره ابتدایی و یک دوره راهنمایی ( دوره هشتم ) را به طور جهشی به پایان ببرد و با کمتر از ۱۳ سال سن در میز رقابت کنکور سال جاری بنشیند.
دراستان خراسان شمالی امسال ۱۶ هزار و ۷۸۳ دانش‌آموز استان در کنکور رقابت می‌کنند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۳۲ نفر دختر و ۶ هزار و ۷۵۱ نفر پسر هستند.

براساس این گزارش کنکور سراسری امسال در پنج رشته و ۹۴ حوزه‌ امتحانی و به مدت چهار روز از ۹ تیرماه تا ۱۲تیر ماه در حال برگزاری است.

در استان خراسان شمالی ۲۹ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، آزاد و سایر مراکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام
captcha