اجرای طرح قرآنی تلویزیونی ۱۴۵۵ در خراسان شمالی
کد خبر: 3985360
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰

اجرای طرح قرآنی تلویزیونی ۱۴۵۵ در خراسان شمالی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: با همکاری کانون مساجد و صدا و سیما، طرح قرآنی تلویزیونی ۱۴۵۵ درحال اجرا است.

اجرای طرح قرآنی تلویزیونی ۱۴۵۵ در خراسان شمالیهاشم شیرازیان، مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اجرای طرح قرآنی تلویزیونی ۱۴۵۵ در استان، بیان کرد: در این کانون کلاس‌های آموزش قرآنی در زمینه‌های حفظ، قرائت، روخوانی و روان خوانی، قصه قرآنی، نقاشی قرآنی و مفاهیم و در زمینه‌های فرهنگی آموزش، خوشنویسی و تشکیل گروه‌های سرود به‌صورت رایگان درحال اجرا است. 

شیرازیان با اشاره به اینکه این کلاس‌ها برای رده سنی زیر 15 سال تا 30 سال تشکیل می‌شود، تصریح کرد: میزان مشارکت مردمی بالایی در کلاس‌ها قرآنی مشاهده می‌شود به طوری که در روستاهایی مانند بام و صفی آباد خراسان شمالی مردم به‌صورت خودجوش در خانه‌های قرآنی روستا شروع به برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کرده‌اند.

شیرازیان افزود: در شهرستان‌هایی که با محدودیت‌های کرونایی مواجه‌اند کلاس‌های آموزشی به‌صورت مجازی و در سامانه فهما برگزار می‌شود و در برخی از شهرستان‌های استان که امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری وجود دارد کلاس‌ها در فضای باز تشکیل می‌شوند.

وی ضمن اشاره به هدف برگزاری این دوره‌های آموزشی که شناسایی، جذب و تقویت نیروهای قرآنی در زمینه فنون قرآن است، افزود: یکی دیگر از برنامه‌های کانون فرهنگی وهنری مساجد شرکت در جشنواره‌های قرآنی است.

وی بیان کرد: طی مکاتباتی که با فنی و حرفه‌ای داشتیم، فنی وحرفه‌ای همکاری خود را با کانون مساجد برای طرح مهارت آموزی اعلام کرد.

 

انتهای پیام
captcha