اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان تجهیزات به کانون‌های مساجد خراسان شمالی
کد خبر: 3989394
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان تجهیزات به کانون‌های مساجد خراسان شمالی

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی از اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان تجهیزات هوشمند و رایانه به کانون‌های مساجد این استان، همزمان با آغاز سومین رویداد ملی فهما در کشور خبر داد.

اختصاص 100 میلیون تومان تجهیزات به کانون‌های مساجد خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی فهمای استان، هاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی، با اشاره به اختصاص 100 میلیون تجهیزات به کانون‌های مساجد استان، گفت: با توجه به گسترش فعالیت‌های مجازی و راه اندازی سامانه بچه‌های مسجد و نیز اجرای برنامه‌های رویداد ملی فهما و ثبت فعالیت‌های  کانون‌های مساجد در این سامانه، نیاز به تجهیزات رایانه‌ای و اتصال به اینترنت در کانون‌ها که اغلب در مناطق روستایی و محروم قرار دارند، بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش کردیم برای مرتفع شدن این نیازها با تجهیز کانون‌های فعال، زمینه دسترسی این کانون‌ها به سیستم‌های ارتباطی و اتصال به فضای مجازی بیشتر شود، لذا با پیگیری این ستاد، از سوی استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مبلغ 100 میلیون تومان برای خرید تجهیزات رایانه‌ای و توسعه فناوری اطلاعات در کانون‌ها اختصاص یافت و در این باره هزینه شد.

شیرازیان، تجهیزات تهیه شده را شامل پنج دستگاه رایانه، 10 دستگاه مودم، یک دستگاه اسکنر و دو دستگاه نمایش اسلاید (دیتا پروژکتور) همراه با پرده نمایش، اعلام کرد.

وی در خصوص سومین رویداد ملی فهما نیز گفت: با توجه به اعلام حجت‌الاسلام والمسلمین  ارزانی، رئیس ستاد فهمای کشور، این رویداد ملی از شنبه،  16 مرداد ماه جاری آغاز و تا پایان آذر ماه نیز ادامه دارد و نفرات برتر کانون‌های مساجد در سطح کشور، استان، شهرستان، همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) معرفی می‌شوند.

شیرازیان در بخش پایانی و در تکمیل این خبر همچنین  به تهیه پیش نویس تفاهم نامه حمایت استانداری خراسان شمالی از فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان اشاره و اعلام کرد: پیش نویس تفاهمنامه مذکور تأیید شده و به زودی و با حضور رئیس ستاد کانون‌های مساجد کشور در استان به امضا می‌رسد.

انتهای پیام
captcha