دستاوردهای آموزش و پرورش همدان در یک نگاه
کد خبر: 3989977
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

دستاوردهای آموزش و پرورش همدان در یک نگاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: راه‌اندازی استودیو آموزشی، کسب رتبه برتر نماز در کشور، توسعه مدارس راه دور و کسب چندین مدال نقره و برنز در المپیادهای دانش‌آموزی کشور از جمله دستاوردهای این ارگان است.

کسب رتبه اول نماز در بین دستگاه‌های مختلفبه گزارش ایکنا از همدان، محمد پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان، عصر روز گذشته، 19 مردادماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان با بیان اینکه آموزش و پرورش استان رتبه اول نماز را در بین دستگاه‌های مختلف کسب کرده است، اظهار کرد: راه‌اندازی استودیو آموزشی، کسب رتبه برتر نماز در کشور، توسعه مدارس راه دور و کسب چندین مدال نقره و برنز در المپیادهای دانش‌آموزی کشور از جمله دستاوردهای این ارگان است.

وی ادامه داد: پوشش ۹۹ درصدی دانش‌آموزان در دوران کرونا، پوشش ۱۰۰ درصدی ابلاغی سوادآموزی، پوشش حداکثری شبکه شاد، تهیه گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار و کسب رتبه برتر کشور در این حوزه از دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی گذشته بوده است.

پورداود با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته بیش از ۲۹۶ هزار دانش‌آموز در مدارس استان همدان به‌صورت غیر حضوری تحصیل کردند، افزود: اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان در توسعه طرح فحک (فنی حرفه‌ای و کاردانش) با پوشش ۴۲ درصدی، توانسته معدل شش درصد از میانگین کشوری بالاتر را کسب کند.

وی از تدوین کتب شهدای دانش‌آموز در سال جاری خبر داد و گفت: اجرای ۲۵ بسته تحولی آموزش‌وپرورش، کسب رتبه برتر در پرسش مهر رئیس‌جمهور نیز از دستاوردهای آموزش‌ و پرورش استان محسوب می‌شود.

پورداود در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه رسانه‌های این استان در انعکاس اخبار دارای نقش بی‌نظیری هستند، افزود: مطالبه‌گری رسانه‌ها تأثیر شگرفی در عملکرد آموزش و پرورش دارد.

وی ادامه داد: امروزه بیشتر استفاده‎کنندگان شبکه‌های اجتماعی جوانان هستند و رسانه‌های محلی نباید از رویکرد نوین شبکه‌های اجتماعی غافل شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه خبرنگاری یکی از دشوارترین کارهاست، افزود: سختی این شغل باعث شده تا بر اساس ماده ۷۶ تأمین اجتماعی شغل خبرنگاری در دسته مشاغل سخت قرار بگیرد.

پورداود با اشاره به اینکه رسانه رکن چهارم دموکراسی و زندگی امروز بشر وابسته به آن است، بیان کرد: اگر آموزش‌ و پرورش از مدار تعلیم و تربیت خارج نشده قطعا به‌دلیل آگاهی‌بخشی و مطالبه‌گری مطبوعات بوده است.

انتهای پیام
captcha