خراسان شمالی شرایط پذیرش افغانستانی‌ها را ندارد
کد خبر: 3992782
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱

خراسان شمالی شرایط پذیرش افغانستانی‌ها را ندارد

مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان شمالی گفت: با توجه به عدم وجود سکونت‌گاه و امکانات مربوطه برای پذیرش افغانستانی‌ها در استان، پذیرش آنان امکان‌پذیر نیست.

خراسان شمالی شرایط پذیرش افغان‌ها را نداردعلی بحرانی، مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه خراسان شمالی مرز مشترک با افغانستان ندارد، افزود: با توجه به شرایط موجود در کشور افغانستان، به طور قطع مهاجرت افغانستانی‌ها به کشورهای همسایه وجود دارد، اما به علت اینکه خراسان شمالی با افغانستان مرز مشترک ندارد، حضور افغانستانی‌ها در استان دیده نشده است.

وی با تأکید براینکه در حال حاضر 324 نفر از افراد با تبعه افغانستانی‌ در استان حضور دارند، اضافه کرد: 90 درصد ساکنین افغانستانی‌ در استان، متولد ایران هستند و براساس قانون جدید نیز مقرر است که فرزندان این خانواده‌ها شناسنامه ایرانی دریافت کنند.

بحرانی با بیان اینکه در سال جاری 100مجوز صدور شناسنامه از سوی استانداری صادر شده است، افزود: افغانستانی‌های جویای کار ساکن استان هستند، اما در استان‌های دیگر مشغول به کار هستند و افغانستانی‌های ساکن در استان نیز بیشتر در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین سکونت دارند.

مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان شمالی اضافه کرد: براساس آمایشی که در استان انجام می‌شود، افغانستانی‌های ساکن در استان دارای کارت تردد هستند و بیشتر افراد نیز در حوزه کشاورزی مشغول به کار می‌شوند.

وی با تأکید براینکه خراسان شمالی با موجِ حضور افغانستانی‌ها مواجه نخواهد بود، تصریح کرد: هماهنگی‌های مربوطه انجام شده است که حضور اتباع غیر مجاز در استان اعلام شود و افراد نیز به کشور خود بازگردانده شوند که تاکنون موردی مشاهده نشده است.

انتهای پیام
captcha