مراسم چهلمین روز درگذشت پیرغلام حسینی در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3994278
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴

مراسم چهلمین روز درگذشت پیرغلام حسینی در اردبیل برگزار شد

مراسم چهلمین روز درگذشت یوسف حسین پور، پیرغلام حسینی، همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان در آرامستان غریبان اردبیل و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

مراسم چهلمین روز درگذشت پیرغلام حسینی در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، مراسم چهلمین روز درگذشت یوسف حسین پور، پیرغلام حسینی، همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان در آرامستان غریبان اردبیل و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

وی در سال ۱۳۲۷ هجری شمسی در یک خانواده مذهبی در محله معجز اردبیل دیده به جهان گشود و به‌خاطر داشتن صدا و لحن زیبا و تسلط بر شعر و آهنگ‌های مرثیه، از ۸ سالگی در مراسم شبیه‌خوانی و تعزیه اجرا‌های بی‌نظیر و تاثیرگذاری داشت.

یوسف حسین پور، در دوران نوجوانی و جوانی با حضور در هیأت مذهبی اردبیل و تلمذ از محضر بزرگان شعر آیینی و مرثیه‌خوانی، به پختگی کامل رسید و به یکی از مادحین سرآمد دار الارشاد تبدیل شد.

وی سپس هیأت حضرت رقیه(ع) اردبیل را تاسیس و طی نزدیک به ۵۰ سال هیأت‌داری، بسیاری از مداحان و نوحه خوانان مطرح اردبیل را تربیت و به جامعه مداحی استان و کشور معرفی کرد.

در کارنامه مداحی ۶۰ ساله حاج یوسف، نوحه‌خوانی در مهم‌ترین و بزرگترین دستجات عزاداری محلات اردبیل و دیگر شهر‌های آذری زبان به چشم می‌خورد.

این مداح اهل‌بیت(ع) انس و الفتی عمیق با شعرای بزرگ آیینی اردبیل از جمله مرحوم استاد انور اردبیلی و مرحوم استاد معنوی اردبیلی داشت و در اجراهایش بیشتر از اشعار آنان استفاده می‌کرد.

براساس نظر اساتید نوحه خوانی، بی‌گمان یوسف را باید از معدود دوبیتی‌خوانان مسلط، قدر و تاثیر‌گذار تاریخ نوحه خوانی اردبیل به شمار آورد.

این مداح عالیقدر حسینی پس از تحمل چند سال بیماری، در سن ۷۳ سالگی در اثر افت فشار و ایست قلبی در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل دیده از جهان فرو بست و به دیدار مولایش حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شتافت.

انتهای پیام
captcha