توزیع 1000 بسته همدلی بین خانواده‌های نیازمند خراسان شمالی
کد خبر: 4000250
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰

توزیع 1000 بسته همدلی بین خانواده‌های نیازمند خراسان شمالی

مراسم سوگواری اربعین حسینی با توزیع بسته‌های همدلی ویژه یک‌هزار خانواده‌های نیازمند در خراسان شمالی با حضور نماینده ولی فقیه در مسجد حضرت امام سجاد (علیه السلام) بجنورد، برگزار شد.

توزیع 1000 بسته همدلی بین خانواده‌های نیازمند خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی کانون‌های مساجد استان، مراسم عزاداری و سوگواری اربعین حسینی شامگاه سوم مهرماه در آستانه فرا رسیدن بیستم ماه صفر و چهلمین روز شهادت سراسر حزن و اندوه  سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و 72 تن از یاران با وفایش و همزمان با هفته گرامیداشت ارزش‌های دفاع مقدس به همت فعالان مسجدی و اهالی فهما در مسجد امام سجاد (ع) بجنورد برگزار شد.

حجت السلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، نیز در این  مراسم معنوی از بسته‌های معیشتی تهیه شده حاوی گوشت قربانی نذری و نیز بسته‌های لوازم التحریر و کیف مدرسه در قالب دهمین رزمایش کمک مومنانه کانون‌های مساجد استان، بازدید کرد.

هاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در این بازدید  و در خصوص این رزمایش مومنانه، توضیح داد: با همراهی فعالان  و رابطین کانون‌ها  در سراسر استان دهمین رزمایش کمک مومنانه  با دستگیری از یک هزار خانواده نیازمند  در مناطق مختلف شهری و روستایی  انجام می‌گیرد.

وی افزود: این بسته‌های همدلی حاوی گوشت قربانی نذری ویژه طرح قربانی ماه صفر و ایام اربعین حسینی است که از سوی موسسه خیریه حضرت خدیجه (س) شهر قم و خیرین برنامه تلوزیونی «سمت خدا» تهیه شده و به صورت ماهانه به استان‌های مختلف ارسال می‌شود.

شیرازیان اضافه کرد: در خراسان شمالی نیز با مشارکت کانون‌های رابط در شهرستان‌های مختلف استان این بسته‌ها  بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود  که رابطان  کانون‌های مساجد در شهرستان‌ها و نقاط مختلف استان با شناسایی خانواده‌های نیازمند و معرفی آن‌ها، در این کار خدا پسندانه و خیرخواهانه سهیم می‌شوند و این بسته‌های همدلی را به دست افراد شناسایی شده می‌رسانند.

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی همچنین  اعلام کرد: پیش از این و در مراحل قبل رزمایش که از ابتدای سال گذشته آغاز شده، طی کمک مؤمنانه و در قالب این طرح همدلی، بیش از 9 هزار و 600 هزار خانواده از بسته‌های گوشت نذری خیرخواهانه بهره مند شدند.

همچنین در تکمیل مطالب قبل گفت:  19 کانون فرهنگی هنری در مساجد نقاط مختلف شهری و روستایی استان به عنوان کانون رابط در این امر همدلانه مشارکت کردند.

انتهای پیام
captcha