احداث باغ‌موزه دفاع مقدس مصداقی از انتقال فرهنگ شهدا به آیندگان است
کد خبر: 4001747
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

احداث باغ‌موزه دفاع مقدس مصداقی از انتقال فرهنگ شهدا به آیندگان است

میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: امنیت و آرامش امروز خود در کشور را مرهون این ایستادگی می‌دانیم و لذا باید فرهنگ ایثار و شهادت را  پاس بداریم و به نسل‌های آینده منتقل کنیم. احداث باغ‌موزه دفاع مقدس نیز مصداقی از این برنامه‌هاست که از این طریق می‌توانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به آیندگان منتقل کنیم.

احداث باغ‌موزه دفاع مقدس مصداقی از انتقال فرهنگ شهدا به آیندگان استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدکمال الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی، امروز 10 مهرماه، در مراسم افتتاح فاز دوم باغ‌موزه دفاع مقدس، ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری دهه پایانی ماه صفر ابراز کرد: هشت سال دفاع مقدس یادآور ایثار، رشادت و دلاورمردی‌های شهدا و ایثارگرانی است که در جنگی نابرابر و در واقع در جبهه مقاومت اسلام در برابر استکبار بودند.

وی افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس ما با یک کشور در جنگ نبودیم، بلکه ده‌ها کشور در مقابل ما بودند و بر اساس اسناد، ما از 32 کشور اسیر جنگی داشتیم، اما رزمندگان ما در این جنگ نابرابر در مقابل صدام و صدامیان ایستادگی کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی  اظهار کرد: در طول تاریخ کشورمان جنگ‌های متعددی به وقوع پیوسته است و در هر جنگ، بخشی از ایران اسلامی را از دست داده‌ایم، اما سراغ ندارم در طول هشت سال دفاع مقدس ذره‌ای از خاک کشور از دست رفته باشد. با مقاومت رزمندگان و ایثار و رشادت آنان، حتی یک وجب از خاک ایران جدا و به دشمن واگذار نشد.

میرجعفریان تصریح کرد: امنیت و آرامش امروز خود در کشور را مرهون این ایستادگی می‌دانیم و لذا باید فرهنگ ایثار و شهادت را  پاس بداریم و به نسل‌های آینده منتقل کنیم. احداث باغ‌موزه دفاع مقدس نیز مصداقی از این برنامه‌هاست که از این طریق می‌توانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به آیندگان منتقل کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: تلاش برای راه‌اندازی این مرکز تنها یک مسئولیت اداری نیست، بلکه یک وظیفه انسانی و اخلاقی است که باید همه در اجرای این امر اهتمام بورزیم.

وی بیان کرد: در جلسات متعدد هیئت مدیره و هیئت امنا مرکز فرهنگی تأکید شده که از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق این مهم استفاده شود. در این جلسات تقسیم کار صورت گرفته و تکالیفی هم بر عهده نهادها و دستگاه‌ها گذاشته شده که انتظار داریم همچون گذشته، مسئولان استانی با قدرت و با تکیه به روحیه جهادی هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل این مجموعه پیش بروند و برای استفاده زائران و مجاوران اقدام و این فضا را فراهم کنند.

میرجعفریان گفت: این مجموعه از لحاظ فرهنگی و عمرانی نیاز دارد در استان و کشور پیگیری شود، لذا امیدواریم با همراهی و هم‌افزایی مسئولان و پیگیری‌هایی که در این راستا صورت می‌گیرد از تمام ظرفیت‌ها و از ظرفیت نمایندگان نیز برای اختصاص یک ردیف بودجه در راستای تکمیل این پروژه استفاده شود و هرچه زودتر با این همدلی‌ها و هم‌افزایی‌ها شاهد افتتاح فازهای بعدی این مجموعه فاخر باشیم و به نتیجه نهایی برسیم.

انتهای پیام
captcha