کاهش دما و وزش باد در زنجان
کد خبر: 4002602
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱

کاهش دما و وزش باد در زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از کاهش دمای هوا و وزش باد نسبتا شدید در استان خبر داد و گفت: کشاورزان نسبت به تنظیم دمای انبارها و گلخانه‌ها اقدام کنند.

کاهش دما و وزش باد در زنجانمحمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به اینکه وضعیت جوی استان زنجان در هشدار نارنجی است اظهار کرد: امروز شاهد کاهش دمای هوا و وزش باد در استان هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های جوی وزش باد تا پایان هفته در استان تداوم خواهد داشت گفت: همچنین هوای استان زنجان تا پایان هفته صاف تا قسمتی ابری خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه در مناطق جنوبی و غربی استان شدت وزش باد بیشتر خواهد بود، بیان کرد: هوای شهرستان طارم و برخی از ارتفاعات استان طی روزهای آینده مه‌آلود پیش‌بینی شده و در این مناطق با کاهش دید افقی همراه خواهیم بود.

رحمن‌نیا با تاکید بر اینکه تا پایان هفته شاهد استقرار هوای نسبتا سردی در استان خواهیم بود، ابراز کرد: در این مدت در مناطق سردسیر استان سرمازدگی محصولات کشاورزی دور از انتظار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به تنظیم دمای انبار‌ها و گلخانه‌ها اقدام و از تاسیسات کشاورزی خود محافظت کنند. کشاورزان در این روزها محصولاتی که از زمین‌های کشاورزی برداشت کردند را به محل‌های مناسبی انتقال دهند و همچنین مرغداری‌ها نیز نسبت به تامین سوخت و تنظیم دمای سالن‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: جهت جلوگیری از خسارات احتمالی رعایت برخی موارد از جمله احتیاط در رانندگی و استحکام سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، دکل‌ها و غیره به دلیل وزش باد شدید باید مورد توجه مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha