روایتگری دانش‌آموزان از حماسه 30 مهر در 100 مسجد همدان
کد خبر: 4004392
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

روایتگری دانش‌آموزان از حماسه 30 مهر در 100 مسجد همدان

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان گفت: گروه‌هایی از دانش‌آموزان در 100 مسجد شهر همدان حماسه 30 مهر را روایتگری می‌کنند.

روایت‌گری حماسه 30 مهر از سوی دانش‌آموزان همدانی در 100 مسجدبه گزارش ایکنا از همدان، محمدصالح جباری، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همدان، امروز، 20 مهرماه در ستاد حماسه 30 مهر این استان، اظهار کرد: آموزش روایتگری حماسه 30 مهر برای تعدادی از دانش‌آموزان، از سوی این انجمن انجام شده است. این راویان مستنداتی را به‌صورت مکتوب و یا تصویری در رابطه با این حماسه ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: گروه‌هایی از دانش‌آموزان در 100 مسجد شهر همدان حماسه 30مهر را روایتگری می‌کنند. درک حماسه 30 مهر از سوی دانش‌آموزان راوی و سپس انتقال آن به سایر دانش‌آموزان از اهداف این برنامه است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان اظهار کرد: انتقال پیام و جریان حماسه 30 مهر به دانش‌آموزان یکی از دغدغه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی است که در چند سال گذشته اهتمام جدی‌تر بر آن می‌رود که این مهم نیازمند همکاری سایر دستگاه‌هاست تا شاهد رشد دانش‌آموزان باشیم.

جباری با اشاره به حضور جمعیتی حدود 15 هزار نفر در حماسه 30 مهر، گفت: این حماسه با حضور دانش‌آموزان از مدرسه‌های اصلی همدان همچون مدرسه شریعتی، امام(ره)، علوی و عطار آغاز و در نهایت تجمع عظیم در میدان امام خمینی(ره) اتفاق می‌افتد.

وی اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن 30 مهر امسال در روز جمعه، برنامه‌های متعددی در نماز جمعه پیش‌بینی شده است، همچنین رایزنی‌هایی به‌منظور پخش مستند حماسه مهر از چند شبکه ملی صورت گرفته است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان با بیان اینکه واقعه 30 مهر همدان جرقه‌ای برای ایجاد یک حرکت سراسری و در نهایت شکل‌گیری حماسه 13 آبان شد، تأکید کرد: حماسه 30 مهر در کل کشور بی‌سابقه است، ضروری است تا با مطالبه‌گری آموزش و پرورش بازخوانی این حماسه به کتاب‌های درسی انتقال یابد.

انتهای پیام
captcha