کمک گرفتن از کلام خدا راه نجات و موفقیت انسان‌ها است
کد خبر: 4004481
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹

کمک گرفتن از کلام خدا راه نجات و موفقیت انسان‌ها است

یک فعال قرآنی گفت: کمک گرفتن از قرآن کریم و توجه، تامل و عمل به آیات آن راهی برای نجات و موفقیت انسان‌ها است.

کمک گرفتن از کلام خدا راه نجات و موفقیت انسان‌ها استهانیه معصومی، یک فعال قرآنی و دانشجوی رشته پزشکی خراسان شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی با اشاره به اینکه رتبه دوم جشنواره قرآن و عترت دانشجویان علوم پزشکی کشور را کسب کرده‌ام، بیان کرد: به طور قطع دوباره در جشنواره‌های قرآنی با اشتیاق و افتخار شرکت خواهم کرد.

معصومی با بیان اینکه از کودکی در خانواده‌ای مذهبی و قرآنی تربیت و بزرگ شده است، افزود: از همان کودکی با تشویق والدینم در جشنواره‌های قرآنی شرکت می‌کردم و در دوران تحصیل در مدرسه نیز در حوزه‌های مختلف قرآنی(حفظ، قرائت، ومفاهیم) فعالیت داشتم که در سال اول راهنمایی توانستم رتبه دوم استانی و رتبه اول کشوری در رشته مفاهیم را کسب کنم.

وی ادامه داد: سال سوم دبیرستان توانستم رتبه اول استانی در رشته احکام را کسب و به مرحله کشوری که مسابقات آن در مشهد مقدس برگزار می‌شد راه پیداکنم.

معصومی با بیان اینکه جشنواره قرآن و عترت جشنواره با کیفیتی بود، اظهار کرد: از زمان ورود بنده به دانشگاه به دلیل اینکه علاقمند به تک بعدی بودن و تنها تحصیل در رشته خودم نبودم همواره به دنبال راهی بودم که علاوه بر تحصیل در حوزه تخصصی خودم به ادامه دادن فعالیت‌های قرآنی بپردازم که جشنواره قرآن و عترت این بستر را برای من فراهم کرد.

این فعال قرآنی درخصوص اثرات حضور خانواده برای پیشرفت در حوزه قرآنی، تصریح کرد: دلیل موفقیت خودم را پس از لطف خدا و عنایات اهل بیت تلاش‌ها و حمایت‌های خانواده خودم میدانم زیرا اگر حمایت‌ها و آموزش‌هایشان نبود این موفقیت رقم نمی‌خورد.

معصومی اظهار کرد: والدین و برادر بزرگترم در حوزه‌های قرآنی فعالیت داشتند و قرآن خواندن روزانه این عزیزان موجب شد تا بنده نیز در این راه قدم بردارم.

وی به عنوان توصیه‌‌ای برای جوانان بیان کرد: به عنوان شخصی که در این راه قدم نهاده است توصیه می‌کنم که حتما به بعد معنوی خودمان اهمیت بدهیم زیرا بعد معنوی بخشی از ابعاد سلامتی انسان‌‌ها است.

این فعال قرآنی ادامه داد: طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت از سلامت، سلامتی ابعاد مختلفی دارد و تنها بعد جسمانی آن مدنظر نیست بلکه بعد جسمانی، روانی و بعد دیگر آن یعنی بعد معنویت آن نیز مورد توجه است و قطعا باید به تمام ابعاد سلامتی رسیدگی کرد تا  خود را انسان سالمی بدانیم.

معصومی افزود: جوانان حتما به برکات و اثرات معنوی قران کریم اهمیت بدهند و در این راه قدم بردارند زیرا قدم نهادن در این راه موجب می‌شود تا آرامش ارتباط با خدا را حس کنیم.

این فعال قرآنی در خصوص اثرات قرآن بر زندگی خویش این چنین بیان کرد: به طور قطع قرآن کریم موجب پیشرفت انسان در زندگی خواهد شد و کسی که در آیات قرآن کریم تامل کند و به مفاهیم آن توجه نماید و به رهنمودهای کلام خدا عمل کند در زندگی دنیوی و اخروی انسان موفق و سعادتمندی خواهد بود. 

معصومی تصریح کرد: از زمانی که وارد این حوزه شده‌ام و دراین راه قدم برداشته‌ام شاهد آثار معنوی و برکات انس با قرآن کریم بوده‌ام. مفاهیم کلام خدا و عقلانیتی که در آیات آن وجود دارد موجب افزایش معرفت در انسان می‌شود.

وی ادامه داد: این آرامش برای من همیشه وجود داشته است و زمانی که به اوج خستگی و ناراحتی و حال بد می‌رسم خواندن آیات قرآن آرامش خاصی را به من القا خواهد کرد.

معصومی در خصوص علت کم رنگ بودن فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: در حوزه تحصیلی که من درحال فعالیت هستم حجم دروس بسیار بالا و وقت‌گیر است و همین موجب کم شدن فعالیت در حوزه قرآنی می‌شود.

وی در خصوص حمایت از فعالان قرآنی اظهار کرد: تاکنون باهمت و پشتکار خود و حمایت خانواده به اهدافم رسیده‌ام اما اگر در این راه حمایتی از سوی دانشگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه شود به طور قطع پیشرفت چشم‌گیری خواهیم داشت.

معصومی در پایان با اشاره به سخن امیر مومنان حضرت علی (ع) که فرموده‌اند« آن کسی که قرآن را دارد همه چیز دارد و آن که قرآن ندارد هیچ چیز ندارد»، بیان کرد: دوای درد‌های خود را از قرآن بخواهیم و برای غلبه بر مشکلات از کلام خدا یاری بگیریم.

انتهای پیام
captcha