فعالیت حدود 4 هزار نفر در هیئت امنای مساجد خراسان شمالی
کد خبر: 4005291
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱

فعالیت حدود 4 هزار نفر در هیئت امنای مساجد خراسان شمالی

کارشناس فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی گفت: در حال حاضر حدود چهار هزار نفر در استان به عنوان هیئت امنای مساجد مشغول به فعالیت هستند.

فعالیت حدود 4 هزار نفر در هیئت امنای مساجد خراسان شمالیوحید مرادی، کارشناس فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود چهار هزار نفر در هیئت امنای مساجد مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: هزار و 150 مسجد در استان وجود دارد که از این تعداد 281 مسجد در بجنورد، 232 مسجد در شیروان، 226 مسجد در اسفراین، 115 مسجد در فاروج،84 مسجد در جاجرم، 35 مسجد در گرمه، 137 مسجد در مانه و سملقان و 40 مسجد در رازو جرگلان هستند.

وی با بیان اینکه در بجنورد مسجد تخریبی نداریم، افزود: مساجد تازه ساخت در بجنورد وجود دارد و مسجد شهرک امام خمینی نیز تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مرادی با تأکید براینکه در شهر بجنورد با کمبود مسجد مواجه نیستیم، ادامه داد: در حال حاضر در تمام نقاط استان مساجد براساس نیاز مردم وجود دارد و دسترسی به مساجد نیز راحت است و تمام تلاش ما این است که مساجد موجود را به خوبی نگهداری کنیم.

کارشناس فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه امورات مربوط به ایجاد مساجد وقفی هستند، افزود: زمین‌های مساجد وقفی هستند و ساخت مسجد نیز با کمک خیران انجام می‌شود. مساجد دارای ردیف اعتباری نیستند و از همین جهت با کمک‌های مردمی ساخته می‌شوند.

وی ادامه داد: در بجنورد حدود 15 مسجد هیئت امنا ندارند و علت آن هم فعال نبودن مساجد و یا عدم ارسال احکام هسئت امنا است که احکام آنان صادر شود، به طور تقریبی تمام مساجد بجنورد هسئت امنا دارند.

انتهای پیام
captcha