اولین انتشارات مسجدی در خراسان شمالی مجوز گرفت
کد خبر: 4008235
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸

اولین انتشارات مسجدی در خراسان شمالی مجوز گرفت

اولین انتشارات مسجدی و همت نشرکتاب توسط فعالان کانون روستایی معراج السعاده روستای دوستدار کتاب بزنج اسفراین در استان خراسان شمالی شروع به کار می‌کند.

اولین انتشارات مسجدی در خراسان شمالی مجوز گرفتبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهما استان، هاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، گفت: این انتشارات برای نخستین بار در این استان  به همت فعالان مسجدی، مراحل آن به اتمام رسیده و مجوز دریافت کرده است.

وی افزود:  مجوز این انتشارات از هم اکنون  به مدت سه سال یعنی  تا پایان شهریور 1403  با عنوان «دوستدار کتاب» به همت «هاجر قادری»مدیر کانون فرهنگی هنری معراج السعاده روستای بزنج اسفراین دریافت شده است.

شیرازیان همچنین اعلام کرد: کانون معراج السعاده به عنوان یکی از کانون‌های برتر رواق کتابخوانی در دومین رویداد ملی فهما شایسته تقدیرشناخته شده و فعالیت‌های کتابخانه آن مورد حمایت قرار گرفت.

وی  ادامه داد: همچنین به همت فعالان این کانون فرهنگی هنری مسجد،  روستای بزنج،  در دو سال پیاپی 96 و 97 شاهد برگزیده شدن وبرگزیده برگزیده‌های جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران و دریافت جایزه استمرار این جشنواره ملی  بودیم.

وی در تکمیل این خبر اضافه کرد: چاپ نزدیک به 27 عنوان کتاب ویژه کودکان ونوجوانان، پیگیری ساخت  و بهره برداری از کتابخانه عمومی نیکتا قوامی در روستای بزنج، راه‌اندازی کارگاه تولید قارچ و اشتغال‌زایی ویژه بانوان و همراه با تأسیس صندوق قرض الحسنه و تعاونی بانوان، بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی چند منظوره در این روستا را می‌توان از تلاش‌ها و همیاری ارکان مسجد و فعالان کانون آن در ترویج فرهنگ کتابخوانی و رونق اقتصاد فرهنگی در این منطقه به شمار آورد و نام برد.

انتهای پیام
captcha