۶۱ درصد از مددجویان مازندرانی زنان سرپرست خانوار هستند
کد خبر: 4008480
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

۶۱ درصد از مددجویان مازندرانی زنان سرپرست خانوار هستند

مشاور مدیرکل در امور بانوان و خانواده کمیته امداد مازندران با بیان اینکه ۶۱ درصد از مددجویان مازندرانی را زنان سرپرست خانوار تشکلیل می‌دهند، گفت: ۷۹ هزار و ۸۵۱ نفر در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از این تعداد ۴۸ هزار و ۶۳۱ نفر زن سرپرست خانوار هستند.

رقیه صالحی، مشاور مدیر کل در امور بانوان و خانواده کمیته امداد مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، رقیه صالحی، مشاور مدیر کل در امور بانوان و خانواده کمیته امداد مازندران، امروز، پنجم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ۶۱ درصد از مددجویان مازندرانی را زنان سرپرست خانوار تشکلیل می‌دهند، اظهار کرد: از مجموع زنان سرپرست تحت حمایت ۱۶هزار و ۵۹۷ نفر زیر ۵۰ سال سن هستند.

وی افزود: فوت سرپرست، طلاق و متارکه، سرباز بودن سرپرست خانوار، زندانی بودن سرپرست خانوار و بدسرپرستی از عواملی است که زنان، تحت حمایت این نهاد قرار می‌گیرند.

مشاور مدیرکل در امور بانوان و خانواده خانواده کمیته امداد مازندران تصریح کرد: جلسات مشاوره و فرهنگی، بیمه درمانی و مکمل، مسکن، خدمات فرهنگی مانند اردو، ازدواج، صندوق امداد ولایت، تسهیلات و امکاناتی است به زنان سرپرست خانوار تحت حمایت ارائه می‌شود.

وی افزود: بسته‌های حمایتی، تسهیلات اشتغال و کاریابی، خدمات حقوقی و کمک موردی از جمله دیگر خدماتی است که زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان بهره‌مند هستند.

صالحی با بیان اینکه این نهاد برای توانمند سازی مددجویان برنامه‌های مختلفی دارد، افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای ۷۰۴ زن تحت حمایت کمیته امداد مازندران فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: هیات عامل ۳۵مرکز نیکوکاری در استان، بانوان هستند و این مراکز به زنان سرپرست خانوار در بخش‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهند.

صالحی تسهیل در امور مراجعه زنان تحت حمایت به کمیته امداد، مشارکت در امر خدمت رسانی به نیازمندان، تعامل با سایر دستگاه‌ها در رفع مشکل نیازمندان را از جمله اقدامات مشاور امور بانوان و خانواده کمیته امداد مازندران برشمرد.

انتهای پیام
captcha