«دشمن پشت دروازه‌های شهر» در آبادان رونمایی می‌شود
کد خبر: 4010165
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

«دشمن پشت دروازه‌های شهر» در آبادان رونمایی می‌شود

آیین رونمایی از کتاب «دشمن پشت دروازه‌های شهر» با حضور نویسنده آن؛ نعمت الله سلیمانی‌خواه، فردا 13 آبان در گلزار شهدای آبادان برگزار می‌شود.

«دشمن پشت دروازه‌های شهر» در آبادان رونمایی می‌شودبه گزارش ایکنا از خوزستان، آیین رونمایی از کتاب «دشمن پشت دروازه‌های شهر» با حضور نویسنده آن؛ نعمت الله سلیمانی‌خواه، فردا 13 آبان در گلزار شهدای آبادان برگزار می‌شود.

این کتاب که توسط انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به چاپ رسیده است،‌ روایت مقاومت مردمی آبادان در سال ۱۳۵۹ است و پیش از این در هفته دفاع مقدس در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در تهران رونمایی شده بود.

این مراسم از سوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، کانون فرهنگی تبلیغی رهپویان خادم الشهدا احمد یلالی، حوزه هنری مرکز آبادان، باغ موزه دفاع مقد آبادان و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آبادان برگزار می‌شود. 

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «کوچه‌های منتهی به ساحل اروندرود، رفته رفته خلوت و تاریکی عمیق‌تر می‌شد. ستاره‌های چشمک زن همچون خنجرهایی که چادر سیاه شب را می‌شکافند، دسته دسته رخ می‌نمودند. اینک چراغ‌های خانه‌ها یک به یک روشن شده است. در کوچه‌ای تاریک، پسربچە سیه‌چرده‌ای با اندامی لاغر و حدود ده ـ دوازده ساله، درون سطل بزرگی، زباله‌ها را می‌کاوید. از هرم گرما کاسته شده بود، اما رطوبت ناشی از هوای شرجی شامگاهی به خوبی احساس می‌شد و پوششی بر همه چیز می‌کشید. شهر به برکه‌ای از آب راکد می‌مانست؛ تیره و آرام و در عمق آن چشمه‌هایی تیره‌تر از هوس‌هایی در جوش و خروش. به نظر می‌رسید همه چیز به طرز نکبت‌باری مسموم شده است. همه مسموم شده‌اند و این یک مصیبت عمومی است. هیچ کس حاضر نیست به حرف دیگری گوش بسپارد.»

گفتنی است، نسخه الکترونیک این اثر در برنامه طاقچه در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس قرار دارد. 

انتهای پیام
captcha