هشدار حماس به رژیم صهیونیستی درباره وضعیت اسیر فلسطینی
کد خبر: 4010753
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

هشدار حماس به رژیم صهیونیستی درباره وضعیت اسیر فلسطینی

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در بیانیه‌ای ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی تأکید کرد که مسئولیت سلامتی اسیر فلسطینی که 106 روز در اعتصاب غذا به سر می‌برد بر عهده این رژیم است.  

لوگوی حماس

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، عبداللطیف القانوع، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) دیروز پنجشنبه، 13 آبان، در بیانیه‌ای نسبت به تصمیم دادستان نظامی رژیم صهیونیستی مبنی بر فعال کردن حکم بازداشت اداری «مقداد القواسمه» اسیر فلسطینی که از 106 روز پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد، واکنش نشان داد.
 
القانوع مسئولیت سلامتی این اسیر فلسطینی را بر عهده رژیم صهیونیستی دانست و تأکید کرد که رژیم صهیونیستی باید عواقب این تصمیم را بپذیرد.
 
وی افزود: تصمیم رژیم صهیونیستی یک جنایت جدید محسوب می‌شود و چهره تروریستی این رژیم را که با اصول انسانی همخوانی ندارد، را بر ملا می‌کند.
 
سخنگوی حماس از مؤسسات حقوقی خواست که جنایات رژیم صهیونیستی و تصمیمات خودسرانه این رژیم علیه اسرای فلسطینی را رسوا سازند.
 
باشگاه اسرای فلسطینی دیروز پنجشنبه اعلام کرد که دادستانی نظامی اسرائیل حکم بازداشت اداری مقداد القواسمه را پس از یک ماه از تعلیق آن، فعال کرده است.
 
دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در 6 اکتبر گذشته (14 مهر) تصمیمی مبنی بر «تعلیق» بازداشت اداری القواسمه صادر کرده بود، اما این اسیر فلسطینی تحت حراست مسئولان امنیتی بیمارستان قرار داشت.
 
القواسمه 24 ساله از اهالی شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری است که از ژانویه گذشته بازداشت شده است. او در گذشته نیز به مدت 4 سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت بود.
 
بازداشت اداری، نوعی حبس با دستور نظامی و بدون تفهیم اتهام است که حدود 6 مال به طول می‌انجامد و قابل تمدید است.

انتهای پیام
captcha