طالبان از تشکیل «ارتش اسلامی» خبر داد
کد خبر: 4013153
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

طالبان از تشکیل «ارتش اسلامی» خبر داد

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد طالبان قصد دارد ارتش اسلامی تشکیل دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، عنایت الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع طالبان از تشکیل «ارتش اسلامی» وابسته به این جنبش خبر داد.

 خوارزمی با اشاره به این که تشکیل ارتش حق هر دولتی است و امارت اسلامی افغانستان نیز این حق را دارد، گفت: ارتش افغانستان به تمام جوانب مادی و معنوی از جمله تجهیزات نظامی، اسلحه، استقلال، تعهد و ایمان مجهز خواهد بود.

وی با بیان آن که روند شکل‌گیری ارتش به‌زودی تکمیل می‌شود، در خصوص پرسنل ارتش سابق افغانستان اظهار کرد: سربازان ارتش سابق هم اکنون در حال خدمت هستند و شایعاتی که در مورد پیوستن آنها به داعش منتشر شده، با هدف انزجار و دلسردی مردم از حکومت کنونی صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت دفاع طالبان تأکید کرد: مشکل بزرگی در مرحله تشکیل ارتش وجود ندارد و تعداد پرسنل ارتش پس از پایان آموزش‌ها و به مقتضای وضعیت کشور و جامعه است.

وی افزود: به ویژه سربازان سابق قبلاً دوباره جذب شده‌اند و در حال حاضر در کنار برادران خود در حال خدمت هستند، به عنوان مثال در دفتر من اکنون دو سرباز سابق هستند که بلافاصله به ارتش جدید اضافه شدند و همچنین اکثر آنها از  کسانی هستند که در زمان دولت قبل خدمت کرده‌اند، همچنین سربازان سابق بسیاری هستند که بدون تبعیض اکنون در جمع ما هستند.

خوارزمی در خصوص چالش‌های پیش روی تشکیل ارتش گفت: شکی نیست که هر دولتی در ابتدای تشکیل خود خواه ناخواه کاستی‌هایی دارد اما مشکل بزرگی نداریم. ارتش در حال شکل‌گیری است و تعداد اعضای آن پس از پایان دوره آموزشی مشخص می‌شود، همچنین به وضعیت کشور و جامعه بستگی دارد و در نهایت رهبری امارت اسلامی افغانستان یا وزارت دفاع در امارت تعداد لازم را تعیین خواهد کرد.

وی تأکید کرد: آموزش سربازان در اردوگاه‌ها و اماکن آموزشی ادامه دارد و تعدادی از آنها فارغ‌التحصیل شده‌اند و مابقی همچنان در حال آموزش هستند و کار همیشگی ارتش، آموزش و آمادگی دائمی است.

انتهای پیام
captcha