آیین عزاداری و سوگواری وفات حضرت معصومه‌(س) برگزار شد
کد خبر: 4013572
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱

آیین عزاداری و سوگواری وفات حضرت معصومه‌(س) برگزار شد

آیین عزاداری و سوگواری به مناسبت وفات حضرت معصومه‌(س) با حضور آیت‌الله فاضل لنکرانی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

آیین عزاداری و سوگواری وفات حضرت معصومه (س)به گزارش ایکنا؛ به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، مراسم سوگواری و عزاداری در پایان درس خارج اصول آیت‌الله فاضل لنکرانی 24 آبان‌ماه برگزار شد.

آیت‌الله محمد‌جواد فاضل لنکرانی در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: ده‌ها سال اختلاف بود در اینکه آیا تاریخ معینی برای وفات یا ولادت حضرت معصومه در متون تاریخی موجود هست یا نه؟ آقایان می‌گفتند دلیلی نداریم، به حسب دقت علمی هم همینطور است، الآن هم کسی نمی‌گوید دلیلی داریم بر اینکه تاریخ وفات یا تاریخ ولادت معین است. اما مرحوم والد ما در سوالی که تولیت آستان از ایشان کرده بودند، نوشتند بالاخره آن حضرت یک روز ولادت و یک روز رحلت دارد و ما تاریخ آن را نمی‌دانیم، اما آیا نباید دو روز را در طول سال یکی را به عنوان رحلت و یکی هم به عنوان تولد تعظیم و تکریم کنیم؟

وی افزود: این همه برکاتی که در این حوزه مقدسه است، از برکت بی‌بی فاطمه معصومه(س) است، این همه در قرون متمادیه شیعه برکاتی که داشته، به برکت این قبر مطهر بوده، لذا مرحوم والد ما این را نوشتند و از آن زمان این مسئله مطرح شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: قبل از آن شاید خیلی‌ها در جهان شیعه اطلاعی از این بارگاه نداشتند، اما بعد از آن چقدر توجهات زیاد شد. در داخل کشور ما در روز ولادت و رحلت، جلساتی گرفته می‌شود و برکاتی هم بر آن مترتب شده و این یک وظیفه است که باید تکریم کنیم، مخصوصاً ما طلبه‌ها باید بدانیم که ولی نعمت معنوی و علمی ما در قم حضرت معصومه(س) است.

انتهای پیام
captcha