مالزی: نیازی به ارتباط با رژیم صهیونیستی نداریم
کد خبر: 4018383
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵

مالزی: نیازی به ارتباط با رژیم صهیونیستی نداریم

عبدالرزاق احمد، مشاور دولت مالزی تأکید کرد که این کشور هیچ نیازی به برقراری روابط با رژیمی ندارد که بر پایه ظلم و ستم و جنایت علیه ملتی دیگر تأسیس شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، وی تصریح کرد که ممانعت از ورود تیم اسکواش رژیم صهیونیستی به مالزی، یک مسئله حاکمیتی است و به خود ما مربوط می‌شود.

لازم به ذکر است که مالزی در مناسبت‌های مختلف مخالفت خود را با عادی‌سازی روابط با اشغالگران اسرائیلی اعلام کرده است.

مالزی اخیراً طی اقدامی در راستای مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس، اجاره ورود تیم اسرائیلی برای شرکت در مسابقات جهانی اسکواش در این کشور را نداد.

در نهایت فدراسیون جهانی اسکواش اجازه برگزاری این مسابقات را نداد و حق میزبانی را از مالزی گرفت!

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس موضع مالزی در مخالفت با هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ستود.

جنبش حماس طی بیانیه‌ای گرفتن حق میزبانی این مسابقات از مالزی را مایه تأسف خواند. این جنبش از مواضع تاریخی مالزی در حمایت از فلسطین و مخالفت با هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تقدیر کرد.

پروفسور محمد افندی صالح - از فعالان عرصه فعالیت‌های بشردوستانه جهانی - به نوبه خود از آنچه که وی پایبندی دولت مالزی به حمایت از اصول عدالت و آزادی در جهان توصیف کرد، ستایش کرد و گفت که ورزش نیز از این قاعده مستثنا نیست و در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزود: «نباید با قاتلان ورزش کنیم.»

افندی در پاسخ به سؤالات خبرنگاران گفت: عزت و همبستگی ما با ملت مظلوم فلسطین که عمری بیش از شش دهه دارد، بسیار مهم‌تر از دست دادن فرصت برگزاری مسابقات ورزشی است.

انتهای پیام
captcha