حضور ۱۳ نخبه قرآنی از خراسان رضوی در مسابقات ملی قرآن
کد خبر: 4022279
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

حضور ۱۳ نخبه قرآنی از خراسان رضوی در مسابقات ملی قرآن

رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از حضور ۱۳ نخبه قرآنی در مرحله کشوری چهل‌و‌چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف خبر داد.

جعفر حسینی، رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی جعفر حسینی، رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: مرحله نیمه‌نهایی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن برای اولین‌بار در ایام کرونا به مسابقات سراسری قرآن اضافه شد که طی آن فایل تصویری شرکت‌کنندگان به مدت یک هفته در نیمه دوم آبان‌ماه در حضور گروه داوری پخش و مورد قضاوت قرار گرفت.

وی ادامه داد: راه‌یافتگان بخش آوایی مرحله نیمه‌‌نهایی از استان خراسان رضوی ۳۴ نفر به تفکیک ۲۷ نخبه قرآنی آقا و ۷ نخبه قرآنی بانو بودند که از این تعداد، 13 نخبه قرآنی به‌عنوان نمایندگان خراسان رضوی در رشته‌های دعاخوانی، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن‌‌ به مرحله نهایی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف‌ و امور خیریه راه یافتند.

 رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به اسامی نفرات راه یافته به مرحله کشوری اشاره کرد و افزود: حمید حق‌طلب، امید حسینی‌نژاد، حمید صفدری و مرضیه میرزاپور در رشته قرائت و سلمان حصاری و سیدحامد حسینی در رشته ترتیل از جمله راه‌یافتگان به مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن هستند.

حسینی اظهار کرد: محمد لائینی، محمد خاکپور و رویا فضائلی برگزیدگان رشته حفظ کل، سعید قره‌‌داشی و مصطفی ریحانی در رشته حفظ 20 جزء و در رشته دعاخوانی نیز حمید حسینی و بنت‌الهدی شایق نمایندگان خراسان رضوی  در این دوره از رقابت‌ها هستند.

وی اضافه کرد: چهل و چهارمین دوره مسابقات ملی قرآن از امروز ۲۹ آذر آغاز و تا سوم دی‌ماه با حضور نمایندگان قرآنی از سراسر کشور برگزار می‌شود و خوشبختانه همه ساله از استان برترین‌هایی داشتیم که در رشته‌های مختلف موفق به کسب رتبه برتر شدند.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت:  پیش‌بینی اینکه امسال چه تعداد از نمایندگان استان، رتبه برتر را کسب کنند ممکن نیست، چرا که شرایطی از جمله آمادگی روحی متسابق نیز حائز اهمیت است، اما امیدواریم نمایندگان خراسان رضوی بتوانند با کسب رتبه‌های برتر بار دیگر برای استان افتخارآفرینی کنند.

انتهای پیام
captcha