مدیرعامل پیشنهادی خانه موسیقی مشروط هم پذیرفته نشد + صوت
کد خبر: 4032074
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
گزارش ایکنا از برنامه «ایل بانگ»

مدیرعامل پیشنهادی خانه موسیقی مشروط هم پذیرفته نشد + صوت

فاضل جمشیدی با اشاره به انتخاب مدیر عامل خانه موسیقی گفت: ما بیان کردیم که شش ماه یا یک سال به مدیرعامل جدید فرصت بدهید تا یک سوم برنامه‌های ارائه شده را اجرایی کند؛ اگر نتوانست؛ عذر او را بخواهید. ولی حتی به این حداقل هم راضی نشده و دوباره مدیرعامل پیشین را انتخاب کردند.

مدیرعامل پیشنهادی خانه موسیقی حتی به صورت مشروط هم پذیرفته نشد + صوتبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ در برنامه این هفته مجله موسیقی «ایل بانگ»، که در ساعات پایانی جمعه 8 بهمن  ۱۴۰۰ از رادیو فرهنگ پخش شد به مناسبت انتشار کتابی تازه با عنوان «خاطراتم در خانه موسیقی ایران»، پیرامون این کتاب و این نهاد صنفی گفت‌وگو شد.

در این برنامه صادق چراغی، کارشناس موسیقی و مجری برنامه، با فاضل جمشیدی نویسنده کتاب «خاطراتم در خانه موسیقی ایران» گفت‌وگو کرد.

فاضل جمشيدی متولد 1338 در شهرری است. وی دانش آموخته جامعه‌شناسی در دانشگاه تهران است و سال‌هاست که در زمینه آواز فعالیت دارد. از فعالیت‌های وی می‌توان به همکاری با ارکستر ملی و سمفونیک تهران و فعالیت‌های اجرایی در عرصه فرهنگ و هنر اشاره کرد. همچنین جمشیدی در سال‌های پیشتر و روزگار آغاز به کار خانه موسیقی، برای چند سال سمت اجرایی در این خانه داشت و در پیوند با یادمان آن روزها کتاب «خاطراتم در خانه موسیقی ایران» را منتشر کرده است.

جمشیدی در رابطه با خانه موسیقی و انتقادات به انتخابات آن بیان کرد: این انتقادات دعوت به کار مشخص و برنامه‌ریزی برای چهار سال آینده و حل مشکلات هنرمندان بود. گرفتاری از حد اعتراض گذشته است و صحبت این بود حالا که انتخابات برگزار شد، افراد مستقر شدند و مدیرعامل پیشنهادی‌ کمپین انتخاب نشد و مدیرعامل قبلی علی‌رغم اینکه بیان کرده بود نمی‌خواهد دوباره مدیرعامل باشد، انتخاب شد؛ حداقل در چهار سال آینده کارها روشن و شفاف باشد و بیلان کاری ارائه شود تا هنرمندان مشارکت داشته باشند.

وی در رابطه با کتاب تازه منتشر شده «خاطراتم درخانه موسیقی ایران» بیان کرد: این کتاب حاصل پنج سال یادداشت‌های روزانه من در سمت معاونت اجرایی در این خانه است. من در این پنج سال با دو مدیر عامل مختلف، مرحوم فریدون ناصری و آقای کامبیز روشن‌روان کار کردم و با نگاه تاریخ‌نگاری و وقایع‌نگاری این کتاب را یادداشت کردم.

جمشیدی افزود: در پایان این کتاب جمع‌بندی و مروری شده و از اتفاقاتی که سبب شد تا من و آقای کامبیز روشن‌روان خانه موسیقی را ترک کنیم پرده برداشتم و توضیح دادم. حدود 16 صفحه مستندات و 70 صفحه عکس در این کتاب موجود است.

کد

وی در رابطه با انتخاب سمت مدیر عاملی خانه موسیقی بیان کرد: ما هنگامی که کمپین بیستگانه را از سراسر کشور با نامه‌های هنرمندان به صورت مستند با 24 برنامه روشن و مشخص به خانه موسیقی فرستادیم؛ آقای نوربخش سمت مدیرعاملی را رد کرده بودند، ما هم آقای بابک رضایی را که شش سال تجربه مدیرت داشت معرفی کردیم اما هیئت مدیره خانه موسیقی دوباره آقای نوربخش را به عنوان مدیرعامل انتخاب کرد.

جمشیدی افزود:‌ ما حتی بیان کردیم که شش ماه یا یک سال به مدیرعامل جدید فرصت بدهید مثل سرپرست و اگر نتوانست موفق شود تا یک سوم برنامه‌های ارائه شده را اجرایی کند؛ عذر او را بخواهید ولی حتی به این حداقل هم راضی نشده و در جلسه‌ای که برگزار شد دوباره مدیرعامل پیشین را انتخاب کردند.

وی خاطر نشان کرد: در خانه موسیقی باید باز باشد تا همه بیایند و مشارکت کنند. من نوشته‌ام که این خانه وزیر می‌خواهد. 17 الی 18 هزار عضو هستیم. این خانه می‌تواند خودش را مدیریت کند بدون اینکه دست خود را به سوی دیگران حتی دولت دراز کند.

گزارش از سجاد محمدیان
انتهای پیام
captcha