آیت‌الله العظمی صافی‌ گلپایگانی از ارکان حوزه و افتخار مرجعیت بود
کد خبر: 4034308
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
رئیس نمایندگی المصطفی(ص) در تانزانیا:

آیت‌الله العظمی صافی‌ گلپایگانی از ارکان حوزه و افتخار مرجعیت بود

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی(ص) العالمیه در تانزانیا گفت: آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی‌ گلپایگانی(ره)، فقیهی جلیل‌القدر و از ارکان حوزه‌ علمیه قم و از افتخارات نهاد مرجعیّت تشیّع بودند.

حجت‌الاسلام علی تقوی، رئیس نمایندگی المصطفی در تانزانیا

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی، رئیس نمایندگی جامعة المصطفی(ص) العالمیه در تانزانیا امروز ۱۷ بهمن طی سخنانی در آیین بزرگداشت این مرجع بصیر که با حضور سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان، همچنین جمعی از اساتید، طلاب و شخصیت‌های علمی و مذهبی دارالسلام در نمایندگی المصطفی برگزار شد، اظهار کرد: ایشان، حقّاً تندیس اخلاص، اخلاق، ادب و سمبل تقوا و وارستگی و معنویّت بوده و علاوه بر مقامات برجستۀ علمی و عملی و جایگاه ممتاز در حوزه‌های علمیّه، همواره شخصیّتی خبیر و دارای نگاهی جامع و احساس مسئولیّت عالمانه در قبال مسائل اجتماع و دلسوز حقیقی برای عموم مردم به شمار می‌آمدند.

آیت‌الله العظمی صافی‌ گلپایگانی از ارکان حوزه و افتخار مرجعیت بود

مدرس جامعة المصطفی(ص) العالمیه افزود: از نقاط برجسته و روشن زندگی پربرکت این فقیه آگاه و بینا مراتب محبّت و مودّت والا و خالصانۀ ایشان به آستان حضرات اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه امام عصر(عج) و تلاش‌ها و خدمات علمی شاخص و کم‌نظیر این عالم عظیم‌القدر در مسیر ترویج و تحکیم معارف تابناک آن اولیا طاهرین(ع) و دفاع مجاهدت‌آمیز از کیان تشیّع بود.

حجت‌الاسلام تقوی با قرائت آیه «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ» ادامه داد: ارتحال این مرجع بصیر و آگاه مصداق روشن «ثلمة فی الاسلام» است. این ایام شاهد ارتحال فقیهی هستیم که متجاوز از ۷۰ سال با بیان و قلم مشغول تدریس و تألیف بود و آثار ماندگار و ارزشمند به یادگار گذاشته است. ایشان در عین اشتغال به فقاهت و استنباط احکام، پیوسته مراقب اعتراض دشمنان بود؛ و با قلم روان به روشنگری می‌پرداخت.

آیت‌الله العظمی صافی‌ گلپایگانی از ارکان حوزه و افتخار مرجعیت بود

وی اظهار کرد: این مرجع خبیر پاسی از عمر خود را در نجف اشرف گذرانده و میوه‌های شیرین فقه را همراه داشته و سپس در قم از آیات عظام بهره‌مند شد و یکی از محور‌های هیئت استفتاء آیت‌الله العظمی بروجردی بودند.

در ابتدا این مراسم پس از قرائت قرآن کریم و زیارت‌نامه مختصر امام هادی(ع)، حجج اسلام و المسلمین عارف نقوی و شیخ حسین بوکی از دانش‌آموختگان و اساتید المصطفی(ص) به بیان ویژگی‌های شخصیتی امام هادی(ع) و جایگاه و خدمات آیت الله صافی گلپایگانی پرداختند.

انتهای پیام
captcha