آغاز عملیات اجرایی ۱۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه
کد خبر: 4036118
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

آغاز عملیات اجرایی ۱۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه

با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی ۱۸ هزار و ۴۷۷ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه آغاز شد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی امروز در جلسه شورای مسکن استان در آمفی‌تئاتر فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی با اشاره به اینکه مسکن از نیاز‌های اولیه مردم است و از موضوعاتی که هر هفته در وزارت پیگیری می‌شود تأمین مسکن مردم است، اظهار کرد: تأمین زمین نیاز اولیه تولید مسکن است و سقف استان کرمانشاه برای ساخت مسکن در بازه زمانی ۴ ساله مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه ساخت ۲ میلیون مسکن را در گام نخست داریم، افزود: در جهش مسکن کل زمین‌ها رایگان در اختیار مردم گذاشته می‌شود و تمام زیرساخت‌ها بدین منظور را درد چروسه زمانی کوتاهی انجام شده و برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد تعیین تکلیف شده است.

قاسمی با بیان اینکه به استان‌ها اعلام شده تا برای ۲ سال سقف زمین‌ها تأمین شود، گفت: در برخی شهر‌ها مشکلاتی وجود دارد و مطمئناً در روز‌های آینده مشکل تأمین این شهرستان‌ها حل خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به مسئولان استان‌ها باید گفت اگر در این شرایط مردم دارای مسکن نشوند در زمان دیگری بسیار سخت خواهد بود و سقف دو ساله استان کرمانشاه را امیدواریم پشت سر بگذاریم و بتوانیم تعداد بیشتری از مردم را صاحبخانه کنیم.

وی بیان کرد: برطرف کردن مشکلات مسکن مهر یکی از ویژگی‌های نهضت ملی مسکن است و تراکم مسکن مهر را برطرف کردیم و نقشه‌های مهندسی بهتری ارائه شده و زیر ساخت‌ها نیز همزمان با ساخت مسکن انجام می‌شود و در واقع ما مسکن نمی‌سازیم، ما شهر می‌سازیم.

قاسمی اظهار کرد: زمین های اوقاف در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گرفته و ایجاد شهرک‌ها و شهر‌های جدید از اهداف ساخت مسکن ملی است.

وی افزود: آنچه دولت در بحث مسکن گفته تنها موضوعی است که عدد دارد و باید نیاز‌های مردم را برطرف و سهم ۲ میلیون مسکن را در گام نخست در کشور اجرایی کنیم.

یادآور می‌شود، با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی ۱۸ هزار و ۴۷۷ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه آغاز شد.

انتهای پیام
captcha