نشست «نظامی‌شناسی و نظامی‌پژوهی» در بیرجند برگزار شد
کد خبر: 4042207
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

نشست «نظامی‌شناسی و نظامی‌پژوهی» در بیرجند برگزار شد

نشست «نظامی‌شناسی و نظامی‌پژوهی» با حضور اساتید بین‌المللی، امروز، 21 اسفند در بیرجند برگزار شد.

نشست «نظامی شناسی و نظامی پژوهی»به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، نشست «نظامی‌شناسی و نظامی‌پژوهی»، امروز، 21 اسفندماه به‌عنوان نشست نوزدهم همایش بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی با همکاری دانشگاه بیرجند، در راستای برگزاری بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی شاعر قرن ششم همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

در این نشست عبدالمهدی مستکین، مدیر فرهنگی یونسکو در ایران درباره حکیم نظامی با موضوع «دهقان فصیح پارسی‌زاد» سخنرانی کرد. همچنین پروفسور قدیر طورغوت از ترکیه نیز با موضوع زبان و ادبیات فارسی و عبدالله باقری حمیدی از هلند با نقد و بررسی ترجمه آثار نظامی به زبان انگلیسی، سخنرانان دیگر این نشست بودند.

سیداحمدرضا مجرد نیز از سمت مرکز نظامی‌شناسی به موضوع «نظامی، پیش آهنگ ساقی‌ نامه‌سرایی در شعر پارسی» پرداخت. مجید بهره‌ور هم به‌عنوان سخنران ویژه پنجم برنامه، درباره «یان رپیکا (شرق‌شناس ممتاز چکی، مترجم، و استاد زبان فارسی و زبان ترکی در دانشگاه کارلف پراگ) با شعر نظامی در حلقه شعر شناسان ایران و چک» سخنرانی کرد. همچنین عباس واعظ‌زاده به‌عنوان سخنران آخر، «خمسه سرایان فارسی زبان آذربایجان» را مورد بررسی قرار داد. 

انتهای پیام
captcha