همایش «سایه نشین آفتاب» در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4044139
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

همایش «سایه نشین آفتاب» در کرمان برگزار شد

همایش «سایه نشین آفتاب» به منظور بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی به همت انجمن ترانه کرمان و انجمن دل عالم در کرمان برگزار شد.

همایش سایه نشین آفتاب

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی انجمن دل عالم، همایش «سایه نشین آفتاب» شامگاه پنجشنبه ۲۶ اسفندماه، به همت انجمن ترانه کرمان و انجمن دل عالم با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به منظور بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در کرمان برگزار شد.

محمدرضاعلیزاده، مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در این مراسم با اشاره به نقش شاعران در عرصه ادبیات ایران تاریخ، به تاثیر شگرف نظامی گنجوی بر تاریخ ادبیات پس از خود اشاره کرد و گفت: این بزرگداشت ملی که امسال به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پررنگ‌تر برگزار شد گامی موثر در معرفی شاعران بنام ایرانی است.

وی با تقدیر از انجمن ترانه کرمان و انجمن دل عالم بر ادامه و استمرار این برنامه‌ها و گرامیداشت و ایجاد کارگاه‌ها و برنامه‌های خواجو شناسی در کنار این برنامه و گسترش اینگونه رویدادها در استان تاکید نمود.

حامد حسینخانی و فاطمه لشکری دو تن از اساتید دانشگاه نیز در این مراسم با طرح مباحث مختلف در مورد ابعاد شخصیتی نظامی، شعر وی و نیز جایگاه این ادیب بزرگ در شعر و ادب فارسی به مناظره تخصصی در این وادی پرداختند و با بهره‌گیری از اشعار این شاعر بزرگ و نیز شواهد تاریخی دلایلی متقن بر ایرانی بودن نظامی گنجوی و تاثیر او بر شعرای بزرگی چون سعدی،حافظ، جامی، خواجو و غیره ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha