«نجلا» برای پخش در نوروز مناسب نبود
کد خبر: 4045204
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

«نجلا» برای پخش در نوروز مناسب نبود

«نجلا» به واسطه قصه و موضوعاتی که در آن مطرح می‌شود برای پخش در ایام نوروز مناسب نبود، بلکه بهتر بود در ماه رمضان یا محرم روی آنتن می‌رفت.

مصطفی ساسانی، بازیگر سریال «نجلا» در گفت‌و‌گو با ایکنا  پیرامون حضورش در این سریال بیان کرد: برای نقش عطا چند نفر دیگر هم تست داده بودند اما با تشخیص کارگردان در نهایت با من برای این شخصیت قرارداد امضا کردند. درباره حضورم در فصل دوم هم باید بگویم در ابتدا ما (بازیگران) با ساخت ادامه کار موافق نبودیم چون معمولاً کارهایی که برایشان دنباله ساخته می‌شود آثاری خوبی از کار درنمی‌آیند ولی وقتی سیناپس را خواندیم، دیدیم این سریال توان ادامه پیدا کردن برای 40 قسمت بعد را هم دارد.

وی افزود: از نقش خودم در فصل دوم راضی هستم. اتفاقاتی که برای عطا در «نجلا» رخ می‌دهد اوج و فرودهای خوبی دارد ویژگی که برای بازیگر اقناع کننده بوده و او را راضی به شرکت در کاری می‌کند.

این بازیگر درباره فیلمنامه «نجلا» گفت: اگر می‌بینیم در فصل اول و دوم این سریال توانسته در بیان مفاهیم دینی خود موفق باشد، دلیلش را باید در متن خوب سریال جستجو کرد. برای نگارش سیناپس مجموعه نزدیک به شش ماه زمان صرف شده و همان اندازه نیز برای نگارش فیلمنامه. این دقت نظر نشان می‌دهد نویسنده روی اوج و فرودهای کارش بسیار حساس بوده تا بتواند مخاطب را با خودش همراه کند. درباره موضوعات دینی سریال هم کوشیدیم هرآنچه گفته می‌شود در لایه‌های قصه رخ دهد.

ساسانی افزود: بزرگترین آفت برای سریال‌هایی که می‌خواهند موضوعی دینی را مطرح کنند مستقیم‌گویی است. این روش باعث می‌شود مجموعه به سوی شعار‌زدگی رفته و تماشاگر از آن رو برگرداند. روی درام‌پردازی قصه نیز تاکید ویژه وجود داشت؛ موضوعی که به بهتر شدن پرداخت‌های دینی سریال کمک‌های شایان توجهی کرد. در ادامه درباره شخصیت‌های قصه باید بگویم تمام کاراکترها دارای شناسنامه هستند و فرد یا موضوعی به زور به کارگردان تحمیل نشده است.

ساسانی درباره چگونگی نزدیکی به نقش گفت: اولین قدم برای نزدیکی به نقش یاد گرفتن لهجه بود. در این کار کارشناس گویش جنوبی داشتیم که کمک بسیار به ما کرد اما جدا از آن، مستندهای بسیاری دیدم تا بتوانم با زیست و نوع رفتار مردم آبادان آشنا شوم.

بازیگر «نجلا» با تاکید بر اینکه مجموعه در فصل دوم به سرانجام خواهد رسید، بیان کرد: امیدوارم این کار ادامه نداشته باشد چون همه چیز در فصل دوم به سرانجام می‌رسد پس کش دادن آن دیگر ضرورتی ندارد و به کار ضربه خواهد زد..

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این سریال برای پخش در ایام نوروز مناسب بود؟ بیان کرد: گروه چندان با پخش این سریال در ایام نوروز موافق نبود، چون فضایی که در عید وجود دارد چندان با موضوعاتی که در «نجلا» رخ می‌دهد هماهنگ نیست. این اتفاق تنها به کار ما مربوط نمی‌شود بلکه دیگر آثار را هم در برمی‌گیرد. برای مثال سریال «گاندو» که در ایام نوروز روی آنتن رفت نتوانست آنگونه که باید در جذب تماشاگر موفق باشد. درباره زمان پخش این مجموعه با مدیران تلویزیون هم صحبت کردیم اما آنها اصرار داشتند که نجلا از ایام نوروز پخش خود را آغاز  کند.

این بازیگر درباره تغییر بازیگر نقش نجلا گفت: طبیعی است وقتی تماشاگر بازیگری را در یک نقش قبول می‌کند به راحتی با بازیگر جدیدی که قرار است همان نقش را بازی کند ارتباط برقرار نمی‌کند مگر اینکه آن بازیگر به اندازه‌ای توانا باشد که این اتفاق رخ دهد. در نجلا خوشبختانه این ظرفیت وجود داشت و مهیا دهقانی توانست به خوبی از عهده نقش برآید.

انتهای پیام
captcha