الزامات حضور امن دانش‌آموزان در مدارس فراهم شده است
کد خبر: 4046328
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

الزامات حضور امن دانش‌آموزان در مدارس فراهم شده است

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه الزامات حضور امن دانش‌آموزان در مدارس ابلاغ شده است، گفت: حضور امن دانش‌آموزان در مدارس الزاماتی دارد که یکی از مهم‌ترین موارد آن استفاده از ماسک است، همچنین وجود تهویه مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش، امروز، ۱۴ فروردین ماه در آیین بازگشایی مدارس، اظهار کرد: حدود ۲۵ ماه از شیوع کرونا گذشته و در این مدت با وجود مجاهدت‌های فراوان عوامل اجرایی، آموزشی و تربیتی مدارس، آموزش ادامه پیدا کرد اما در همین زمان متأسفانه ضربه بزرگی بر آموزش و دانش‌آموزان وارد شد که افت شدید پنهان و آشکار تحصیلی دانش‌آموزان از نتایج آن بود.

افزود: ورود دانش‌آموزان به فضای ناامن اینترنت، به هم خوردن ساعات خواب و بیداری کودکان، کم‌تحرکی و اضافه وزن، وارد شدن آسیب جدی بر مهارت‌های اجتماعی، تغییر سبک زندگی دانش‌آموزان و غیره از دیگر پیامدهای بیماری کرونا و تعطیلی آموزش‌های حضوری مدارس بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و فروکش کردن تب این بیماری در کشور از تاریخ ۱۴ فروردین ماه سال‌جاری مدارس فعالیت حضوری خود را آغاز کرده و در چهارمحال و بختیاری نیز به پیروی از تمامی کشور در ۱۷ منطقه آموزشی، آموزش‌های حضوری آغاز شده و براساس اخبار با مشارکت خانوده‌ دانش‌آموزان شاهد حضور گرم و پرنشاط همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان هستیم.

امیریان بیان کرد: در طول تعطیلات نوروز جلسات فشرده‌ای در اداره کل آموزش و پرورش استان با حضور مدیران مناطق 17گانه استان برگزار شد و بررسی‌های میدانی بسیاری نیز صورت گرفت که تمامی تلاش‌ها برای آماده‌سازی محیطی مدارس استان و مهیا شدن وسایل بهداشتی مانند ماسک، مایع ضدعفونی‌کننده، گندزدایی مدارس و غیره انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تذکرات لازم برای حضور امن دانش‌آموزان در مدارس به اولیا و مدیران مدارس ابلاغ شده است، اضافه کرد: حضور امن دانش‌آموزان در مدارس الزاماتی دارد که یکی از مهم‌ترین موارد آن استفاده از ماسک است، همچنین وجود تهویه مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است که خوشبختانه با توجه به شرایط آب و هوا مشکلی از نظر تهویه محیط‌های آموزشی و کلاس‌های درس وجود ندارد.

وی تصریح کرد: از امروز گروه‌های بازرسی در سطح چهارمحال و بختیاری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که اقدام به بررسی میدانی شرایط آموزشگاه‌ها می‌کنند و این موضوع نیز استمرار پیدا خواهد کرد. برنامه‌ای درخصوص آموزش مجازی دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد و تمامی آموزش‌ها کاملاً حضوری است، برنامه شاد تنها به صورت مکمل و کمکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha