راه‌اندازی دبیرخانه دائمی قرآن دانشگاه‌های فارس
کد خبر: 4047305
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی قرآن دانشگاه‌های فارس

دبیر استانی جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان استان فارس بر لزوم ایجاد دبیرخانه دائمی امور قرآنی در دانشگاه‌های استان تأكید كرد و گفت: به زودی این دبیرخانه در یکی از دانشگاه‌های استان راه‌اندازی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی کوهی، معاون فرهنگی و سیاسی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی کوهی، معاون فرهنگی و سیاسی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس امروز، 17 فروردین در جلسه هم‌اندیشی رابطین قرآن وعترت دانشگاه‌های استان  که به شکل مجازی برگزار شد، گفت: باید دبیرخانه دائمی امور قرآنی در دانشگاه‌های استان تشکیل شود و به زودی این دبیرخانه در یکی از دانشگاه‌های استان راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: به دلیل تنوع فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های استان، راه‌اندازی دبیرخانه دائمی نیاز است تا بتوانیم گستردگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها را در استان معرفی کنیم.

کوهی با بیان اینكه دانشگاه‌ها در حال انجام حركت‌های علمی هستند، افزود: پرداختن به قرآن غیر از تاثیرات روحی و روانی، می‌تواند جامعه دانشگاهی را نسبت به عمیق‌ شدن اعتقادات و باورهای علمی و دینی كمك كند.

وی به موفق بودن  دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جشنواره‌های قرآن وعترت که ویژه دانشجویان اساتید و پرسنل که هر ساله برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: این دانشگاه توانسته به دلیل حضور گسترده کارکنان اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان از سال ۹۴ تاکنون رتبه اول کشوری در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را به دست بیاورد که ضروری است این مهم در تمامی دانشگاه‌های استان دنبال شود.

دبیر استانی جشنوراه قرآن و عترت دانشگاهیان استان فارس یادآورشد: شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) و وجود 15 هزار شهید والا مقام در استان و همچنین پتانسیل‌های مناسبی كه در بحث اماكن زیارتی و مفاخر وجود دارد، این توانایی را دارد كه با برگزاری مسابقات قرآن و ایجاد دبیرخانه قرآنی در دانشگاه‌ها حرکت منسجمی را در عرصه فعالیت‌های قرآنی انجام دهد. 

انتهای پیام
captcha