هشدار به رژیم صهیونیستی درباره عواقب منع اعتکاف
کد خبر: 4048876
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
التهابات در قدس شریف؛

هشدار به رژیم صهیونیستی درباره عواقب منع اعتکاف

فلسطینیان به رژیم صهیونیستی درباره عواقب تحمیل فشار بر تشکیلات خودگردان برای ممانعت از اعتکاف فلسطینیان در مسجدالاقصی طی روزهای آتی هشدار دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از النبض، سازمان اوقاف در قدس تحت فشار تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی از اعتکاف‌کنندگان در مسجدالاقصی خواسته است آنجا را تخلیه و از اعتکاف در مسجد خودداری کنند.

بر اساس این تصمیم که با مخالف گسترده اهالی قدس و عموم نماگزاران فلسطینی و همچنین روحانیون و کارشناسان امور قدس مواجه شده است فلسطینی‌ها اجازه دارند فقط 10 روز آخر ماه مبارک رمضان را در مسجدالاقصی اعتکاف داشته باشند.

تصمیم منع اعتکاف در مسجدالاقصی با برنامه اعلام شده توسط شهرک‌نشینان صهیونیست برای یورش گسترده به مسجدالاقصی در روز موسوم به عید فصح یهودی مصادف با پانزدهم آوریل 2022 و ذبح قربانی در صحن‌های مسجد همزمان شده است.

به عقیده کارشناسان این تصمیم به دنبال فشارهای صهیونیستی و عربی و از بیم متشنج شدن اوضاع به دنبال قصد شهرک‌نشینان صهیونیست برای یورش به مسجدالاقصی تا چند روز دیگر اتخاذ شده است؛ در حالی که فلسطینیان تأکید دارند با هر گونه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تقسیم مسجدالاقصی مخالفند.

جمال عمرو، کارشناس امور مسجدالاقصی و قدس معتقد است تخلیه مسجدالاقصی از معتکفین به‌خصوص در شرایط کنونی تنها یک معنا دارد؛ اینکه راه را برای تعرضات رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان آن به قبله نخست مسلمانان و اجرای نقشه‌های آنها باز می‌کند.

او پاسخ مثبت اهالی قدس و نمازگزاران فلسطینی به درخواست برای منع اعتکاف را بعید خواند و گفت کسی که اراده خود را تحمیل کند پیروز است و اهالی قدس اراده خود را بر رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان آن و کسانی که این تصمیم را دیکته کرده‌اند اعمال خواهد کرد.

عمرو تصریح کرد: شهروندان فلسطینی با کمک خادمان و محافظان مسجدالاقصی می‌توانند نظامیان رژیم اشغالگر را وادار به حرف شنوی کنند تا مسجدالاقصی در طول ایام باقیمانده از ماه مبارک رمضان کاملاً به روی اعتکاف‌کنندگان فلسطینی باز بماند.

این کارشناس فلسطینی با اشاره به سطح بالای آمادگی ملت فلسطین برای دفاع از مسجدالاقصی و مقابله با تجاوز رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان آن در پانزدهم آوریل گفت: برنامه حمله به مسجدالاقصی جرقه‌ای است که می‌تواند منطقه را منفجر کند بخصوص که این روزها اعتکاف‌کنندگان در مسجدالاقصی و خادمان آنجا برای ممانعت از هر گونه هتک حرمت مسجد توسط اشغالگران آماده هستند.

عبدالله معروف، پژوهشگر امور قدس و مسجدالاقصی هم در این خصوص نوشت: تصمیم سازمان اوقاف در ممانعت از اعتکاف فلسطینیان در مسجدالاقصی نوعی از هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان برای تسهیل در تعرض به مقدس‌ترین مقدسات مسلمانان است.

وی افزود: پیامبر ما(ص) دعوت به عزیمت به سمت مسجدالاقصی و نه مسجد مناره سرخ کرده است. مسجد المئذنة الحمراء(مناره سرخ) جایگزین مسجدالاقصی نیست و هیچ کسی نمی‌تواند بر خلاف فرمان رسول خدا به امتش عمل کند.

شبکه المیادین هم به نقل از منابع ویژه مقاومت اعلام کرده است که مقاومت پیام‌هایی را به مصر انتقال داده مبنی بر اینکه برگزاری مراسم دینی یهودیان و ذبح قربانی در داخل مسجدالاقصی عبور از خطوط قرمز است و باعث انفجار اوضاع می‌شود.

حماس نیز با اشاره به برنامه صهیونیست‌ها برای یورش به مسجدالاقصی در پانزدهم ماه مبارک رمضان گفته است: این خطرناک‌ترین کاری است که دشمن صهیونیستی می‌تواند مرتکب شود.

انتهای پیام
captcha