مرکز نیکوکاری دانشگاه خوارزمی افتتاح شد
کد خبر: 4048879
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

مرکز نیکوکاری دانشگاه خوارزمی افتتاح شد

مرکز نیکوکاری دانشگاه خوارزمی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز در پردیس کرج این دانشگاه افتتاح شد.

مرکز نیکوکاری دانشگاه خوارزمی

به گزارش ایکنا از البرز، مرکز نیکوکاری با همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز بعد از ظهر روز دوشنبه، 22 فروردین‌ماه در پردیس کرج این دانشگاه افتتاح شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی‌آقا تهرانی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی در این مراسم، اظهار کرد: حمایت از دانشجویان با حفظ کرامت انسانی در همه زمینه‌ها از اهداف و برنامه‌های نهاد مقام معظم رهبری است.

وی ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این مرکز نیکوکاری، گفت: امیدوارم با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) بتوانیم در راستای کمک به دانشجویان خدمات و حمایت‌هایمان را توسعه و افزایش دهیم و برای انجام این هدف متعالی طرفین از ارائه کمک به یکدیگر دریغ نکنند.

در ادامه عزیزالله حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی به تأثیر بهار قرآن و طبیعت بر وجود انسان و برخورداری نیازمندان از این آثار و برکات اشاره کرد و فعالیت‌ها و حرکت کمیته امداد امام خمینی(ره) را ستودنی دانست و گفت: اشتیاق و کمک‌های مردمی این حرکت را عمیق‌تر خواهد کرد.

این مسئول بیان کرد: دانشگاه خوارزمی از طریق چندین صندوق اقدام به امر خیر و کمک‌رسانی به دانشجویان و کارگران نیازمند می‌کند. مهم‌ترین این اقدام‌ها کمک به امر خیر ازدواج است زیرا تأخیر در این امر می‌تواند تبعات اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

در بخش دیگری از این مراسم، رضا لشینی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز در خصوص نحوه ایجاد مراکز نیکوکاری توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) توضیحاتی را ارائه داد و گفت: کمیته امداد از سال ۱۳۹۶ با اتکا به ظرفیت‌ها و کمک‌های مردمی، راه‌اندازی مراکز نیکوکاری را در دستور کار خود قرارداد.

وی تصریح کرد: مراکز نیکوکاری ساختاری کاملاً مردمی دارند و نیازهای مردم در همان محل مرتفع می‌شود، در این مراکز نرم‌افزارهای راه‌اندازی شده است که براساس آن مشخصات خیرین و نیازمندان سامان‌دهی می‌شود و با ایجاد این ساختار کمک‌رسانی به نیازمندان هدفمندتر انجام خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام(ره) البرز گفت: ۲۸ هزار خانوار مددجو که شامل ۵۰ هزار نفر هستند تحت پوشش این کمیته قرار دارند و به دلیل محدودیت منابع دولتی برای یاری رساندن به این عزیزان بنا را بر کمک‌های مردمی گذاشته‌ایم.

وی استان البرز را در امر نیکوکاری نسبت به سایر استان‌ها متمایز دانست و گفت: استان البرز ایران کوچک و کرج شهر نیکوکاران است. طرح‌های مختلفی از جمله طرح فرزندان محسنین که هر ایرانی می‌تواند در این طرح مشارکت داشته باشد در این شهر  در حال اجراست؛ لذا ما به‌ ازای هر فرزند نیازمند یک میلیون و 200 هزار تومان کمک‌هزینه پرداخت می‌کنیم که دو برابر سرانه کشور است.

لشینی انجام برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی خانواده‌ها را از دیگر فعالیت‌های خیرخواهانه در این مراکز نام برد و گفت: رفع همه نیازها در دانشگاه بزرگ خوارزمی با تکیه‌ بر حفظ کرامت انسانی از اهداف حضور کمیته امداد امام خمینی(ره) در این دانشگاه است.

انتهای پیام
captcha