استاندارد دوگانه غربی و بین‌المللی در قبال فلسطین بررسی شد + عکس
کد خبر: 4053926
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
در سمینار لاهور؛

استاندارد دوگانه غربی و بین‌المللی در قبال فلسطین بررسی شد + عکس

سمینار «استاندارد دوگانه کشورهای غربی و سازمان‌های بین‌المللی در قبال مردم مظلوم فلسطین و رژیم موقت صهیونیستی» پنج‌شنبه، 8 اردیبهشت‌ماه به همت خانه فرهنگ ایران در لاهور در این مرکز برگزار شد.

استاندارد دوگانه غربی و بین‌المللی در موضوع فلسطین بررسی شد + عکسبه گزارش ایکنا از لاهور، این سمینار به مناسبت روز قدس و با حضور چهره‌های مطرح علمی و مذهبی پاکستان برگزار شد و علامه محمدحسین اکبر، رئیس حوزه منهاج الحسین(ع)، علامه افضل حیدری، معاون حوزه جامعه المنتظر، پیر طارق شریف زاده؛ رئیس شبکه تلویزیونی سیرت، علامه محمد حسین گولروی نماینده آستانه گولره شریف، سید علیرضا نقوی رکن مجلس نظارت سازمان امامیه، سلطان محمود؛ رئیس حزب تحریک عوامی پاکستان در لاهور، توقیر عباس نماینده جامعه عروه الوثقی، پرویز اکبر ساقی؛ رئیس تحریک وحدت اسلامی پاکستان و دیگر علما و شخصیت‌های بنام پاکستانی شرکت کردند.

شخصیت‌های پاکستانی در سخنانی ضمن آگاه کردن مردم از اهمیت روز قدس، اتحاد و همبستگی مسلمانان جهان را تنها راه آزادی فلسطین دانستند و بر ضرورت شرکت در راهپیمایی روز قدس تأکید کردند.

جعفر روناس، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ کشورمان در لاهور گفت: امام خمينی(ره) در سال ۱۳۵۸ در پيامی تاريخی ضمن ناميدن آخرين جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، خواستار «همبستگى بين‌المللى مسلمانان در حمايت از حقوق قانونى مردم مسلمان فلسطين» شدند. در واقع آنچه که به عنوان مقاومت اسلامی در خاورميانه و جهان اسلامی در ۴ دهه اخير شکل گرفته و روز به روز قدرتمندتر شده است، پيامدهای عينی اين نوع نگاه به جهان و مسائل آن است.

در ادامه محمدرضا ناظری، سرکنسول ایران در لاهور با اشاره به پتانسیل بالای کشور پاکستان گفت: امام خمینی(ره) در 16 مرداد 1358 که مصادف با 13 رمضان 1399 ه.ق بود و با تجدید حملات رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی به جنوب لبنان همزمان شده بود، پیامی در حمایت از ملّت و آرمان فلسطین صادر کردند و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نام نهادند.

وی افزود: حداقل سه عامل اصلی باعث شده تا فلسطین به عنوان مهم‌ترین مسئله جهان اسلام در صدر قرار گیرد: نخست، ماهیت سرزمین فلسطین، تقدس و جایگاه آن نزد پیروان دین اسلام؛ دوم، ماهیت دشمن صهیونیستی و ادعاهای مذهبی و تاریخی و روحیه توسعه‌طلبانه و اشغالگری آن (تلاش برای مالکیت بر سرزمین فلسطین و اماکن مقدس اسلامی)؛ سوم، ماهیت ائتلاف غربی ـ صهیونیستی که به دنبال تفرقه و دودستگی میان اُمت اسلامی و تضعیف آن است تا کشورهای اسلامی همچنان وابسته به قدرت‌های بزرگ باقی بمانند.

بنا بر این گزارش، علامه افضل حیدری؛ معاون جامعة المنتظر پاکستان نیز طی سخنانی در این سمینار گفت: امام خمینی(ره) با نامیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس نه تنها مرض سرطان جامعه یعنی رژیم غاصب صهیونیستی را علنی کرد بلکه راه درمان این سرطان را نیز که اتحاد امت اسلامی است به مردم جهان نشان داد. وی ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک در مسجدالاقصی نماز جمعه بخوانیم.

در ادامه پرویز اکبر ساقی؛ رئیس حزب وحدت اسلامی پاکستان شرکت در راهپیمایی روز قدس را فرصتی برای نشان دادن اتحاد بین مسلمانان به دشمن شمرد و گفت: کشورهای غربی خدایان مختلفی دارند ولی ما مسلمانان فقط یک خدا داریم پس چرا نمی‌توانیم متحد شویم. دلیل آن فقط اندک افرادی هستند که برای خشنودی غرب در بین مسلمانان تفرقه می‌اندازند. ولی در حال حاضر جامعه مسلمانان آگاه‌تر شده و با اتحاد همدیگر باعث شکست دشمن خواهند شد.       

سلطان محمود رئیس تحریک عوامی پاکستان در لاهور نیز طی سخنانی تأکید کرد: تحریک منهاج القرآن داعی اتحاد امت در سراسر جهان است و برای متحد کردن مسلمانان تلاش می‌کند. سرزمین قدس قبله اول مسلمانان است و بوی پیامبران خداوند از آن سرزمین می‌آید. من از طرف محمد طاهرالقادری، رئیس اداره منهاج القرآن برای هرگونه همکاری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین اعلام آمادگی می‌کنم.

انتهای پیام
captcha