عرضه نسخه طلاکوب نفیس قرآن در نمایشگاه کتاب ابوظبی
کد خبر: 4060658
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

عرضه نسخه طلاکوب نفیس قرآن در نمایشگاه کتاب ابوظبی

نسخه‌ای از یک قرآن قدیمی کمیاب که بر روی ورقه‌های طلا نگارش شده و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ابوظبی به نمایش درآمده است، با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الرویه، سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب ابوظبی شاهد حضور گسترده مردم برای تماشای مجموعه‌ای بی‌نظیر از نسخه‌های خطی تاریخی و مجموعه‌های کمیاب و شگفت‌انگیز بود که توسط مؤسسات انتشاراتی به نمایش گذاشته شد.

یکی از مهم‌ترین آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه، نسخه قرآن طلاکوبی بود که بر روی صفحاتی از جنس طلا کتابت شده و توجه بازدیدکنندگان و کتاب‌دوستان را به خود جلب می‌کرد. این نسخه منحصر به فرد یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های حفظ شده قرآن کریم است و 184 صفحه دارد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب ابوظبی با حضور 1130 ناشر از بیش از 80 کشور جهان از سه‌شنبه هفته گذشته، 3 خرداد در مرکز نمایشگاه‌های ملی ابوظبی برگزار شد و  روز گذشته، 8 خرداد به کار خود پایان داد.
برنامه‌های این نمایشگاه شامل بیش از 450 رویداد با حضور تعدادی از نویسندگان، اندیشمندان و دانشگاهیان از جمله آدونیس شاعر سوری، طالب الرفاعی نویسنده کویتی، مها العتوم شاعر اردنی و مصطفی العطوم، اندیشمند مصری بود. 

همچنین در سمینارها و پنل‌های نمایشگاه موضوعات مختلفی از جمله حفاظت از حق چاپ، اسطوره‌ها، افسانه‌ها و فولکلور در قرن بیست و یکم، روندهای جدید در نشر کودکان در اروپا و خاورمیانه، و چالش‌های ترجمه به زبان‌های خارجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 آلمان مهمان افتخاری این دوره از نمایشگاه بود و برنامه‌هایی برای معرفی تمدن، فرهنگ و نویسندگان آن کشور و آشنایی آلمانی‌ها با فرهنگ عرب برگزار کرد. طه حسین، نویسنده مصری نیز به عنوان شخصیت محوری نمایشگاه انتخاب شد و سمینارهای متعددی درباره افکار و آثار این نویسنده مشهور مصری برگزار شد.

عرضه نسخه خطی نفیس قرآن کریم در نمایشگاه کتاب ابوظبی

انتهای پیام
captcha