ضرورت همراهی با دولت برای گذر از مشکلات
کد خبر: 4061823
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹

ضرورت همراهی با دولت برای گذر از مشکلات

امام جمعه کرمان با بیان اینکه وحدت، انسجام، همراهی و همدلی در خط رهبری، برای کشور تولید قدرت می‌کند، گفت: باید دولت را همراهی کرد تا بر مشکلات اقتصادی کشور پیروز شویم.

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۱۳ خردادماه در خطبه‌های نمازجمعه شهر کرمان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به درجات مختلف ایمان اشاره کرد و گفت: هراندازه که انسان بیشتر مواظبت کند و خود را بیشتر در محضر خدا بداند درجات بالاتری از ایمان را دارا است و باید مواظب بود هر روز بر ایمان ما اضافه شود.

وی با بیان اینکه عمل صالح مبتنی بر ایمان است و اگر هر اندازه که ایمان کم شود آفات عمل بیشتر می‌شود، افزود: هرچه ایمان قوی‌تر باشد آفات عمل مثل ریا، تظاهر، خودنمایی، منت‌گذاری و... از بین می‌رود. 

امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه با تبریک دهه کرامت و قدردانی از حضور مردم در پویش سلام فرمانده به روز محیط زیست و حفظ منابع طبیعی و در ادامه به سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: زندگی امام راحل دارای مراحلی است که یکی از آن مراحل، دوران کودکی ایشان که تحت تربیت مادری شجاع پرورش یافتند.

وی با اشاره به مرحله جوانی زندگی امام خمینی(ره) و دوران مبارزاتی ایشان، گفت: دوره پس از پیروزی انقلاب یکی دیگر از مراحل زندگی امام(ره) است که یک دهه با تمام سختی‌ها و توطئه‌ها با درایت پای انقلاب می‌ایستد و ارکان حاکمیت اسلامی را اجرایی می‌کند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به مکتب امام خمینی(ره)، افزود: توکل بر خدا، توجه به دستورات الهی، دفاع از مظلوم، شجاعت، آبادانی کشور، استبداد و استعمار ستیزی، دفاع از اخلاق و معنویت و ... از جمله ویژگی‌های این مکتب است.

وی با اشاره به مبارزات امام(ره) در برابر فتنه‌های داخلی و استعمار خارجی، افزود: گروهی تنها در یکی از جبهه‌ها جنگیدند و جبهه دیگر را فراموش کردند و این باعث شد، پیروز نشوند اما امام خمینی(ره) در هر دو جبهه جنگید و پیروز شد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه مقام معظم رهبری راه امام را با قاطعیت ادامه دادند، گفت: این زمان با زمان امام راحل تفاوت‌هایی دارد و امروز دشمن آرایش متفاوتی دارد که به دنبال ضربه زدن به مردم است و امروز جنگ نرم و ترکیبی وجود دارد اما در این زمان رهبر معظم انقلاب با صلابت و قاطعیت هر چه تمام‌تر این مسیر را پیش برد و امروز شاهد به ثمر نشستن آن هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: کشور ما زمانی جرئت نداشت در مقابل دشمن حرف بزند اما امروز در مقابل توقیف غیر قانونی نفتکش ما، کشور ما توانست دو نفتکش همان کشور را با ظرفیت سه برابر آنچه از ما گرفتند با رعایت قانون در اختیار بگیرد که این قدرت نظام است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در پایان بیان کرد: وحدت، انسجام، همراهی و همدلی در خط رهبری، برای کشور تولید قدرت می‌کند و باید دولت خدمتگزار را همراهی کرد تا بر مشکلات اقتصادی کشور پیروز شویم.

انتهای پیام
captcha