برپایی نمایشگاه خوشنویسی قرآنی در پنجاب پاکستان
کد خبر: 4072535
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵

برپایی نمایشگاه خوشنویسی قرآنی در پنجاب پاکستان

نمایشگاهی از آثار خوشنویسی قرآنی جمعی از هنرمندان پاکستانی در ایالت پنجاب این کشور به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اردوپوینت، شورای هنری پنجاب یک نمایشگاه گروهی خوشنویسی اسلامی را در روز پنجشنبه آغاز کرد.

وقار احمد، مدیر شورای هنری پنجاب، در سخنرانی خود به عنوان مهمان اصلی این نمایشگاه، گفت که هنرمندان حاضر در نمایشگاه، آیات قرآن را به زیبایی نوشته‌اند.

وی با بیان اینکه هنر خوشنویسی اسلامی در تمدن و فرهنگ ما جایگاه برجسته و منحصر به فردی دارد، گفت: در زمان ما، جوانان امروزی با نگرشی خوب و ایده‌های نو پا به عرصه خوشنویسی اسلامی گذاشتند.

وی افزود: کار جوانان وسیله‌ای برای بیان واقعیت‌های زندگی است و قرآن کریم در آثار هنری پاکستان و سراسر جهان برای ما مایه مباهات است.

وقار گفت که دولت پنجاب به ترویج و توسعه همه گونه‌های هنری توجه کامل دارد.

محمد سلیمان کارگردان در این مراسم با بیان اینکه انسان با پیروی از آموزه‌های قرآنی به آرامش روحی و روانی دنیوی و اخروی دست می‌یابد، گفت: بدون قرآن، زندگی بشر نمی‌تواند به اوج خود برسد.

وی تصریح کرد: پاکستان از جمله کشورهایی است که هنرمندان در آن کارهای بزرگی در زمینه خوشنویسی انجام داده‌اند.

در این نمایشگاه آثار خوشنویسی محمد اشرف حیره، عظیم اقبال، خواجه محمد حسین، شبیر احمد ضیا، محمد یونس رومی، سیدرا اعظم، عایشه نوشین، جاذب علی قریشی، سانیا شبیر، اسما ساجد، تحریم بشیر، طوبی وقار، اریبه جاوید فائزه، آزقا اسلم عمره افشین، محمد خنزله، شمیم ​​ادریس، تابنده بتول و تمن یعقوب به نمایش گذاشته شده است.

همچنین در پایان این مراسم که بسیاری از هنردوستان در آن حضور داشتند با اهدای لوح تقدیر به هنرمندان حاضر از آنان قدردانی شد.

این نمایشگاه تا 25 جولای (سوم مرداد) ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha