روش حکومت اهل بیت(ع) را از مسئولان مطالبه کنیم
کد خبر: 4073976
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹

روش حکومت اهل بیت(ع) را از مسئولان مطالبه کنیم

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: حکومت اهل‌ بیت(ع) همواره با کار و تلاش و حمایت از مظلومان همراه بوده و باید امروزه چنین حکومتی را از مسئولان خود مطالبه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حامد کاشانی، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حامد کاشانی، استاد حوزه علمیه شب گذشته، پنجم مردادماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار کرد: قیام امام‌ حسین(ع) که دارای اسرار ظاهر و باطن است یکی از جهاتش این بود که انسان‌های عادی، دنیای خود را نمی‌توانند به درستی اداره کنند.

وی ادامه داد: زمانی امام‌ حسین(ع) حرکت خود را آغاز کردند که عموم جامعه مسیر دین‌داری را در مسیر دیگری طی می‌کرد و این تفاوت امام معصوم با دیگر حاکمان جامعه است.

کاشانی با اشاره به اینکه حکومت اهل‌ بیت(ع) همواره کار و تلاش بوده و باید امروزه این‌گونه حکومت را از مسئولان خود مطالبه کنیم، افزود: اگر روش حکومت علوی در جامعه تعریف شود دیگر برای امویان و برای امثال معاویه جذابیت ندارد، چراکه این‌گونه افراد، حکومت را فقط برای خود می‌خواهند.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: اگر کسی در حکومت امثال معاویه و.. اعتراضی می‌کرد با بدترین نوع رفتار از سوی حکومت مواجه می‌شد، اما در حکومت علوی حضرت به دنبال حکومت مردمی بود و اگر مردم بی‌عدالتی مشاهده می‌کردند حکومت علوی حامی تمام‌قد مظلومان بود.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه با بیان اینکه حضرت‌ علی(ع) مظلومان را نسبت به مطالبه حق حمایت می‌‌کرد و حق انسان‌های مظلوم را از حلقوم ظالمان بیرون می‌کشید، اظهار کرد: بعد از معاویه، یزید لاابالی فاسق به‌عنوان خلیفه مسلمین معرفی شد و معاویه در حضور مسلمین اعلام کرد یزید افضل امت اسلام است و کسانی که به این جانشینی اعتراض کردند طی یک سال ترور شدند.

کاشانی گفت: امت اسلام با پست‌ترین آدم از نظر حسب و نسب بیعت کردند و یزید فاسق به عنوان خلیفه مسلمین منصوب شد و جامعه اسلامی به جز چندین نفر با این چنین منافقی همراه شدند. وقتی شب ۲۸ رجب حضرت سید‌الشهدا(ع) از مدینه خارج شد اکثر کسانی که زعمای قوم بودند با یزید بیعت کردند، چراکه درگیری امام‌حسین(ع) و یزید ملعون را پیش‌بینی می‌کردند.

وی افزود: اکثر علمای مدینه راه سکوت مصلحتی را انتخاب کردند اما امام‌ حسین‌(ع) راه دیگری را در پیش گرفتند، چراکه در حقیقت، دستگاه معرفتی امت اسلام دچار آسیب شده بود و تنها تعداد کمی در کوفه همچون حبیب بن مظاهر، مسلم بن عوسجه و چندین نفر دیگر، معرفت درستی نسبت به حقانیت امام‌ حسین(ع) داشتند.

کاشانی یادآور شد: بنی‌امیه یک شجره ملعونه است و تخریب فرهنگی این شجره ملعونه کاری می‌کند که بسیاری از افراد مشهور و معتبر تحت‌تأثیر این شجره ملعونه گرفتار شدند، چراکه بنی‌امیه دستگاه معرفتی شیعیان را هدف قرار گرفته بود.

انتهای پیام
captcha