رشد 120 درصدی مشارکت مردم خراسان شمالی در پویش نذر خون حسینی
کد خبر: 4077999
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

رشد 120 درصدی مشارکت مردم خراسان شمالی در پویش نذر خون حسینی

مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی از رشد 120 درصدی مراجعه کنندگان در نذر خون حسینی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

نوری، مدیر کل انتقال خون خراسان شمالیدکتر نوری، مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی، با حضور در دفتر خبرگزاری ایکنا، در رابطه با پویش نذر خون حسینی در خراسان شمالی، اظهار کرد: میزان مراجعات افراد در دهه اول محرم در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 120 درصد رشد داشته است.

به گفته نوری در دهه اول محرم سال گذشته 500 نفر و در مدت مشابه امسال یک هزار و 250 نفر برای اهدای خون به سازمان انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند.

مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی با اشاره به اینکه میزان اهدای خون بار اولی‌ها نیز در محرم امسال 300 درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: طی 10 روز نخست ماه محرم امسال 140 بانو و در 10 روز نخست ماه محرم سال گذشته 28 بانو برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند که با رشد 400 درصدی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی 30 درصد اهدا کنندگان خون بانوان هستند اما این تعداد در کشور ما بسیار پایین است که شاید وجود باورهای غلط یکی از علل تأثیرگذار برای کاهش مراجعات بانوان است.

نوری در ارتباط با زیرساخت‌های انتقال خون نیز بیان کرد: متاسفانه مرکز خراسان شمالی مکان فیزیکی متعلق به خودش را ندارد و همان مکانی که هم اکنون در آن مستقر است نیز درگیر مباحث حقوقی شده است.

مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی تصریح کرد: علاوه بر آن در این استان فقط شیروان دارای مرکز ثابت خون گیری است و در شهرستان اسفراین نیز مرکز سیار خون گیری وجود دارد.

وی به راه اندازی آزمایشگاه غربالگری نیز اشاره کرد و گفت: این آزمایشگاه طی یکی دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود؛ تاکنون مجبور بودیم تا آزمایشات را برای غربالگری به مشهد ارسال کنیم که تا ارسال جواب آزمایشات 24 ساعت طول می‌کشد اما با راه اندازی این آزمایشگاه، آزمایشات در همین استان انجام خواهد شد.

نوری افزود: طی سفر رئیس جمهور موضوع خرید دو دستگاه اتوبوس برای مباحث خون گیری مصوب شد که برای این امر 20 میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

انتهای پیام
captcha