اختصاص 30 میلیارد در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی برای شرکت‌های دانش بنیان
کد خبر: 4078288
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

اختصاص 30 میلیارد در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی برای شرکت‌های دانش بنیان

مدیر کل پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی 30 میلیارد تومان برای ایده‌ها و فناوری‌ها در حوزه کشاورزی اختصاص پیدا کرد.

محمد رضا قربانی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالیبه گزارش ایکنا، محمد رضا قربانی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی، ۲۴ مردادماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در حال حاضر پارک علم وفناوری خراسان شمالی بیش از ۶ هکتار زمین دارد، اظهار کرد: دستور وزیر راه و شهرسازی برای الحاق ۱۳ هکتار زمین داده شده اما همچنان با وجود پیگیری‌های مختلف این ۱۳ هکتار به پارک داده نشده و این موضوع موجب شده در ارائه زمین به شرکت‌های دانش بنیان با محدودیت مواجه شویم.

وی با بیان اینکه درخواست ۵۰ هکتار زمین نیز برای پارک علم و فناوری داریم، ادامه داد: پارک علم و فناوری خراسان شمالی در مسیر توسعه قرار دارد و نیاز است بسترسازی لازم برای این امر انجام شود تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای شرکت‌های دانش بنیان در استان باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی با تأکید براینکه بیشترِ شرکت‌های دانش بنیان موفق ما در استان در قالب تعاونی فعالیت می‌کنند، افزود: به کار تیمی و در قالب تعاونی اعتقاد داریم و مذاکرات خوبی نیز در این زمینه با اداره کار استان انجام شده است.

قربانی با اشاره به اعزام شرکت‌های دانش بنیان به نمایشگاه بین المللی موسیاد ترکیه، تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با نمایشگاه که در تاریخ ۱۱ تا ۱۴ آبان ماه امسال برگزار می‌شود، اگر اعلام آمادگی کنند به این نمایشگاه اعزام خواهند شد و بخش زیادی از هزینه‌ها توسط پارک علم و فناوری پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۴۲ واحد فناور در خراسان شمالی وجود دارد، تأکید کرد: از این تعداد ۳۰ واحد، شرکت دانش بنیان هستند و تمام تلاش ما این است که پاسخگوی نیازهای این واحدهای فناور باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی با اشاره به اینکه به نیازها و ظرفیت‌های استان در پارک علم و فناوری توجه می‌شود، بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی  نیز 30 میلیارد تومان برای ایده‌ها و فناوری‌ها در حوزه کشاورزی اختصاص پیدا کرد.

 

انتهای پیام
captcha