اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در سازمان اورژانس کشور
کد خبر: 4088922
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در سازمان اورژانس کشور

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: موضوعات پدافندی در سازمان اورژانس بسیار اهمیت دارد چرا که در صورت ایجاد اختلال، ارتباط مردم با اورژانس قطع می‌شود. حملات سایبری یکی از جدیدترین تهدیدها علیه دولت‌ها در کشورهای مختلف است.

دکتر جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشوربه گزارش ایکنا، دکتر جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور، در همایش تخصصی پدافند غیرعامل در نظام سلامت قطب شمال شرق کشور که امروز ۹ مهرماه در مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان در روستای رویین شهرستان اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: اورژانس، مورد اعتماد مردم است و مصداق این موضوع نیز مأموریت‌هایی است که همکاران اورژانس در منازل مردم انجام می‌دهند.

وی اعلام کرد: سالانه ۵ میلیون مأموریت در کشور توسط اورژانس انجام می‌شود که ۴ میلیون از این مأموریت‌ها مربوط به فوریت‌هایی است که مردم از منازل خود برای دریافت کمک تماس می‌گیرند و همکاران ما به منازل آن‌ها می‌روند که نشان از اعتماد مردم و آحاد جامعه به اورژانس دارد.

میعادفر گفت: همکاران اورژانس کاری جز امدادرسانی انجام نمی‌دهند و در این مسیر برای آن‌ها، دین، مذهب، آیین یا رنگ پوست اهمیتی ندارد و صرفاً با یک تماس به محل فوریت اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: موضوعات پدافندی در سازمان اورژانس بسیار اهمیت دارد چرا که در صورت ایجاد اختلال، ارتباط مردم با اورژانس قطع می‌شود.

این مسئول، حملات سایبری را یکی از جدیدترین تهدیدها علیه دولت‌ها در کشورهای مختلف دانست و افزود: به همین دلیل باید تلاش کنیم تمام زوایای مختلف در سازمان اورژانس را با دقت بررسی کنیم تا مبادا اختلالی در ارتباط مردم با اورژانس ایجاد شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: ساختار پدافند غیرعامل در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز باید مورد بررسی قرار گیرد و قابلیت عملیاتی بودن داشته باشد.

وی ادامه داد: طی هفته‌های آینده، اقدامات لازم برای فعال‌تر شدن و تحرک مناسب در ساختار پدافند غیر عامل دانشگاه‌های استان انجام می‌شود و تلاش ما این است تا از ظرفیت نخبگان در حوزه‌های آی تی، زیست محیطی و موضوعات مرتبط با پدافند غیر عامل بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه باید مراکز حساس خود را شناسایی و اعتبارات را به صورت اولویت بندی شده هزینه کنیم تا خدشه‌ای به امداد رسانی‌ها وارد نشود تأکید کرد: ۳۱ عنوان حادثه در کشور رخ می‌دهد که ۱۳ مورد از آن‌ها تکرار شونده است و در یک سال، چندین بار رخ می‌دهد.

میعادفر به نقش دستگاه‌های مختلف در کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث اشاره کرد و گفت: مجموعه‌هایی مثل وزارت نیرو، آبخیزداری و... می‌توانند با انجام مسئولیت‌های خود و هزینه ‌کرد مناسب اعتبارات، آسیب‌های ناشی از حوادثی که به مردم وارد می‌شود را کاهش دهند. ما نیز به عنوان مجموعه امداد رسان همیشه در کنار مردم و همراه آن‌ها هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی نیز در این همایش بر اجرای مناسب موضوعات پدافند غیرعامل در استان تأکید کرد و گفت: مدیران نظام سلامت در تمام سطوح باید به موضوعات مربوط به پدافند غیر عامل توجه ویژه داشته باشند.

دکتر سید جواد پورنقی افزود: تلاش می‌شود تا آموزش‌های لازم در این حوزه به پرسنل انجام شود تا خللی در خدمات رسانی به مردم در مواقع بحرانی ایجاد نشود.

انتهای پیام
captcha