هنر باید در خدمت مردم و جامعه باشد
کد خبر: 4100800
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵

هنر باید در خدمت مردم و جامعه باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: هنر باید در خدمت مردم باشد و مسائل روز جامعه را به شیوه مخصوص خود نمایان کند.

حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در استانبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با اعضای ستاد اجرایی هفدهمین جشنواره تئاتر استان، با اشاره به اینکه هنر باید در خدمت مردم باشد و مسائل روز جامعه را به شیوه مخصوص خود نمایان کند، اظهار کرد: هنرمندان باید در فعالیت‌ها و تولید آثار خود دین، انقلاب و مردم را با هم و توأمان ببینند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری، با بیان اینکه جشنواره تئاتر باطن دینی و انقلابی دارد، افزود: باید این روح در تمام کارهای هنری دیده شود.

وی ادامه داد: انقلاب و دین همه مباحث اجتماعی، آسیب‌ها، مشکلات مردم و تعالی را در درون خود در برمی‌گیرد؛ ازاین‌رو باید حواسمان باشد که این باطن و این روح از بین نرود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه خراسان شمالی دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی در همه حوزه‌ها به‌ ویژه در حوزه فرهنگ و هنر است، خطاب به مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: افراد جوان را به‌ خصوص در مدارس و هنرستان‌ها استعدادیابی، شناسایی و جذب کنید تا شاهد برگزاری برنامه‌های بهتر و باشکوه‌تر با حضور هنرمندان فعال، توانمند و جوان باشیم. 

وی ادامه داد: هنر باید در خدمت جامعه و زبان هنر باید زبان مردم باشد تا بتوان به‌وسیله آن با جامعه و مردم ارتباط برقرار کرد و از آن به نحو مطلوب بهره‌گیری نمود. 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: هنرمند باید ۳ چیز را خوب بفهمد؛ ۱_دین را که عقیده این ملت و مردم بوده و ۱۴۰۰ سال است که رشد کرده و قدم‌به‌قدم جلو آمده است، ۲_انقلاب و منافع نظام اسلامی را بفهمد تا در چهارچوب این نظام فعالیت کنند و ۳_ درد مردم را بفهمد و با زبان هنر به تصویر بکشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان ‌شمالی خطاب به هنرمندان اضافه کرد: هنر را به دل مردم ببرید و سعی کنید اجراها و اکران‌ها به‌صورت مردمی باشد تا بتوان بسیاری از مفاهیم و فرهنگ‌‌ها را با زبان هنر منتقل کرد.

گفتنی است، هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان ‌شمالی از ۱ تا ۳ آذرماه به دبیری مسعود مرواری در پلاتو شمس بجنورد برگزار می‌شود.

 

 

انتهای پیام
captcha