اولین نشست مجمع خانه‌های قرآن خراسان شمالی برگزار شد
کد خبر: 4102517
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

اولین نشست مجمع خانه‌های قرآن خراسان شمالی برگزار شد

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از راه اندازی اولین نشست مجمع خانه‌های قرآنی با هدف سازماندهی، تقویت، پشتیبانی، رشد و تعالی کمی و کیفی خانه‌های قرآن و عترت خبر داد.

سید ناصر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالیسید ناصر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه اولین نشست مجمع خانه‌های قرآنی با هدف سازماندهی، تقویت، پشتیبانی، رشد و تعالی کمی و کیفی خانه‌های قرآن و عترت برگزار شد، اظهار کرد: 114 خانه قرآن و عترت در استان وجود دارد و در تمام شهرستان‌های استان خانه‌های قرآن و عترت فعال است که اسفراین با 23 خانه قرآن و عترت بیشترین خانه قرآن و عترت استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اضافه کرد: امروز همه ما بایستی در میدان تبیین حرکت کنیم چرا که بدون تبیین حقیقت، افکار عمومی در ظلمت و فضای غبارآلود باقی خواهد ماند و دشمن سوء استفاده خواهد کرد که تحقق این مهم نیز از طریق قرآن ممکن است.

حسینی تأکید کرد: در زندگی فاطمه(س)، خدا محوری بیش از هر چیز دیگر به چشم می‌خورد و در تمام جلوه‌های رفتار و گفتار ایشان حضور دارد تا آن جا که در زندگی خانوادگی، تمام تقاضاها و گفتار و رفتارش را با رضایت خدا می‌سنجید و همواره رضایت خدا را بر رضایت و راحتی خود مقدم می کرد و ما نیز باید از این الگوها در جامعه استفاده کنیم.

وی در رابطه با وظایف فعالان قرآنی در راستای جهاد تبیین و لزوم آسیب شناسی فعالیت‌های قرآنی بر اساس نیازهای روز و اقدام به فعالیت‌های اثرگذار در این زمینه افزود: فرصت خدمت‌گذاری برای هر فردی در نظام اسلامی بسیار کوتاه و گذرا است و باید قدر این فرصت را دانست چرا که کار در حوزه قرآن و اهل بیت(ع) بسیار با برکت اما پرمسئولیت است و نباید از هیچ تلاش و کوششی در راستای ترویج و نشر معارف قرآنی دریغ کرد.

حسینی ادامه داد: برگزاری جلسات مجمع هر سه ماه، برگزاری نشست ماهیانه مدیران خانه‌های قرآن استان، مطالبه‌گری اعضای مجمع از ادارات شهرستان‌ها در رابطه با برنامه‌های قرآنی و... از جمله مصوبات نشست مذکور بود.

انتهای پیام
captcha