نمایندگان مجلس، اهداف بزرگ را قربانی دخالت در عزل و نصب‌ها نکنند
کد خبر: 4103966
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
امام جمعه بجنورد:

نمایندگان مجلس، اهداف بزرگ را قربانی دخالت در عزل و نصب‌ها نکنند

امام جمعه بجنورد بر ضرورت انجام مسئولیت‌های محول شده بر دوش نمایندگان مجلس و رسیدگی به وظایف ذاتی آن‌ها تأکید کرد و گفت: نمایندگان مجلس، اهداف بزرگ را قربانی دخالت در عزل و نصب‌ها نکنند.

حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنوردبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنورد، در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه 11 آذرماه که در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: تکلیف مجلس، قانون‌گذاری و ریل‌گذاری برای حرکت نظام در همه حوزه‌هاست.

وی ادامه داد: مجلس باید تکلیف تمام قوا را در همه حوزه‌ها مشخص کند؛ اینکه مسئولان اجرایی، تقنینی، نظامی و انتظامی چه کاری باید انجام دهند، قانون آن‌ها در مجلس توسط نمایندگان تصویب و اجرا می‌شود و این نشان از جایگاه مهم قانون‌گذاری در کشور است. 

امام جمعه بجنورد تأکید کرد: افرادی که وارد مجلس می‌شوند باید عالم، دانشمند و باسوادترین افراد بوده و با نیازهای کشور و مسائل حقوقی آشنا باشند تا بهترین قوانین را تنظیم کنند؛ همچنین نماینده مجلس، مسائل جناحی و شخصی را نباید در قانون‌گذاری در نظر بگیرد؛ بلکه دین و مردم موضوعی است که باید در قانون‌گذاری به آن‌ها توجه شود.

حجت‌الاسلام نوری بیان کرد: نمایندگان، ناظر بر اعمال همه مسئولان در همه مجموعه‌ها هستند و بر رفتار رئیس‌جمهور، وزرا و مسئولان اجرایی باید نظارت کنند و هرجا اشتباه دیدند برخورد کرده و تذکر دهند. حتی به حوزه انتخابیه که می‌آیند و با مردم ارتباط دارند باید اعتراض آنان را به گوش بالاترین مسئول اجرایی از جمله استاندار، وزیر و رئیس‌جمهور برساند؛ به خاطر همین مسئولیت سنگین است که به آنان مصونیت داده شده تا بتوانند نظارت‌ها و برخوردها را داشته باشند و حتی وزیر و رئیس‌جمهور را استیضاح کنند.

امام جمعه بجنورد همچنین تصریح کرد: نماینده مجلس در عزل و نصب‌ها دخالت نکند؛ علت آن هم این است که هدف مهمتر، قربانی اهداف کوچکتر نشود، چراکه اگر دخالت کند دیگر نمی‌تواند نظارت، پیگیری، مؤاخذه، مطالبه و سؤال داشته باشد؛ نماینده اگر در عزل و نصب‌ها دخالت نکند می‌تواند از استاندار و سایر مسئولان استانی و کشور پیگیری و مطالبه واقعی داشته باشد.

وی همچنین در پایان گفت: شهید مدرس، نماینده‌ای در تراز مردم بود که سال‌های سال با استکبار و استعمار مبارزه کرد و باید الگوی نمایندگان ایران باشد.

انتهای پیام
captcha