اجرای ۱۷ طرح فرهنگی در مدارس کشور
کد خبر: 4104539
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷

اجرای ۱۷ طرح فرهنگی در مدارس کشور

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش گفت: ۱۷ طرح فرهنگی با همکاری نهادهای آموزشی و فرهنگی در مدارس کشور اجرا می‌شود.

اجرای ۱۷ طرح فرهنگی در مدارس کشوربه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، امروز ۱۳ آذرماه، در جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: طرح‌های امین، روشنا، محراب، سفیرآسمانی و طرح معراج از جمله برنامه‌های اجرایی در مدارس است. 

وی اضافه کرد: تمامی این طرح‌ها بازبینی و نقاط قوت و ضعف آن‌ها نیز بررسی شده است. 

حجت‌الاسلام نیکزاد گفت: گسترش دامنه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در نظام آموزشی و تربیت دانش‌آموزان نیاز امروز است به گونه‌ای که اینک نیز پیوند بین مدرسه و مسجد از مواردی است که به جدیت در وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود. 

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش افزود: عرصه فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش متنوع است و باید ساز و کارها مشخص و از ظرفیت همه معلمان و مربیان استفاده شود. 

حجت‌الاسلام نیکزاد نمازهای جماعت در مدارس را از راهکارهای پیوند مسجد و مدرسه اعلام کرد و ادامه داد: طرح محراب نیز یکی از طرح‌هایی است که در راستای بحث پیوند مسجد و مدرسه اجرا خواهد شد. 

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش اظهار کرد: معلمان مهم‌ترین رکن آموزش و پرورش هستند و باید نگاه ویژه به جایگاه این قشر وجود داشته باشد. 

وی با تأکید بر ارتباط گسترده بین معلمان و روحانیون، افزود: باید جلسات گفت‌وگو، مناظره بین معلمان و روحانیون افزایش پیدا کند. 

حجت‌الاسلام نیکزاد تصریح کرد: با اجرای طرح‌هایی هم‌چون طرح روشنا و با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسایل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم.

 

انتهای پیام
captcha